شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

خرید سردخانه مرکبات در شیراز

خرید سردخانه مرکبات در شیراز

خرید سردخانه مرکبات در شیراز

سردخانه مرکبات: یکی از سردخانه هایی که استفاده آن به وفور دیده می شود سردخانه میوه یا مرکبات می باشد، جالب است بدانید که کشور ایران جز پنجمین کشور تولید کننده انواع مرکبات در جهان می باشد.تاریخچه گسترده ای در تولید انواع مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت، و نارنگی دارد.مرکبات در اکثر استان های کشور و حتی در بسیاری از شهرستان ها کشت می شود. در خطه شمال شهرهای مازندران و گیلان و در خطه جنوب شهرهایی مانند بوشهر و داراب انواع پرتقال کشت می شود.

سردخانه مرکبات

ولی در انواع متفاوتی عرضه می گردد.کشاورزان بعد از برداشت میوه برای نگهداری محصول به مدت طولانی نیازمند مکانی می باشند که بتواند آن را از فاسد شدن و تخریب توسط انواع باکتری جلوگیری کند.بسیاری از میوه ها برای عرضه به بازار نیازمند نگهداری می باشد زیرا ممکن است در زمان مشخصی صورت نگیرد بنابراین این نیاز به کمک سردخانه مرتفع می شود. مدت زمان بین کشت و عرضه به بازار توسط سردخانه میوه امکان پذیر می باشد چرا که از مشکلات و آفات جلوگیری می کند.

سردخانه میوه

آشنایی با سردخانه مرکبات

سردخانه مرکبات محفظه ای کاملا سرد با تجهیزات برودتی می باشد.این محفظه با تولید سرمای لازم از ورود انواع باکتری ها و قارچ ها جلوگیری می کند.میتوان طریق پنل مربوطه دما و میزان رطوبت را تنظیم کرد و انواع مرکبات را با توجه به شرایط دمایی در دمای مشخصی نگهداری کرد.چنانچه بخواهیم انرژی بطور کامل ذخیره بماند و از جایی درز نکند بهترین عایق و پوشش دیوار بایستی از ساندویچ پانل تهیه شود.

اصول نگهداری مرکبات در سردخانه

1.مرکبات بایستی کاملا سالم و کیفیت کافی داشته باشد.

2.پرتقال ها تو رفتگی نداشته باشد.

3.میوه ها از روی درخت نیفتاده باشد.

4.عاری از هر گونه سفتی، لهیدگی و قارچ باشد.

نحوه چیدمان مرکبات

1.فرآیند چیدن باید در ساعت خنک و در روزهای خنک انجام گیرد و میوه سریعا به سایه منتقل شود.

2.از دستگاه میوه چین استفاده گردد.

3.برداشت در روزهای بارانی صورت نگیرد چون موجب آلودگی می شود.

4.اگر از دستکش استفاده کنند آسیب کمتری به بافت می رسد. 

سردخانه میوه

انواع سردخانه مرکبات

شرایط و نگهداری مرکبات در سردخانه باید با دمای کاملا مشخصی باشد پوشش کاغذ دور آن ها باعث می شود از پخش آلودگی جلوگیری کند و در حفظ وزن آن ها موثر می باشد.برای تعیین دما در سردخانه میوه می توانید به جدول نگهداری میوه را مراجعه نمایید.

نگهداری در سردخانه بالای صفر

اگر قرار باشد میوه ها در مدت زمان کوتاهی در سردخانه بماند بنابراین سردخانه بالای صفر بهترین گزینه است.چون میوه های منجمد نمی شوند و طعم و مزه آن محفوظ می ماند.نگهداری در این سردخانه ها شامل موارد زیر می باشد.

 

1.برداشت: در این زمان چیدن میوه ها باید بگونه ای انجام شود که موجب آسیب دیدگی بافت داخلی و بیرونی نشود. فشار دست نباید موجب تورفتگی به بافت میوه شود و بهتر این است که اگر میوه ای روی زمین بیفتد در ظرف جدا نگهداری شود زیرا با افتادن روی زمین کاملا آلوده به قارچ و کپک می شود.

 

2.انتقال مرکبات : جهت انتقال میوه های چیده شده به سردخانه بایستی از وسیله حمل و نقلی استفاده کرد که مجهز به یخچال باشد تا در طول مسیر آسیبی به میوه وارد نشود.

 

3.ورود به سردخانه : در این مرحله کلیه مرکبات توسط نیروهای انسانی تفکیک می شوند. هر کدام با تواجه به سایز و میزان له شدگی و بافتی که دارند در جعبه های مجزا قرار می گیرند و بر اساس کیفیت خاصی که دارند جدا می شوند.

 

4.شستشو :  در این مرحله بعد از تفکیک، نیاز به شستشو و ضد عفونی میوه ها می باشد.میوه ها کاملا با آب شسته شده و برای از بین رفتن قارچ و آفت ها از محلول قارچ کش و ضدعفونی جهت از بین بردن آلودگی ها استفاده می شود.

سردخانه-مرکبات

5.بسته بندی: در نهایت میوه ها با چیدمان اصولی و منظم در بسته بندی هایی تولید شده و به راحتی برای عرضه و انتقال به بازار آماده می شود.محدوده دمایی در سردخانه های بالای صفر بین 5- تا 5+ درجه سانتی گراد می باشد.

نگهداری در سردخانه های زیر صفر

چنانچه بخواهیم مرکبات و میوه را در مدت زمان طولانی در سردخانه نگهداری کنیم سردخانه های زیر صفر بهترین گزینه می باشد.میزان دما و رطوبت مستمر یکی از اساسی ترین موارد در نگهداری محصولات می باشد.تمام مراحل طبق سردخانه بالای صفر می باشد ولی بایستی این مطلب را متذکر شد که برای انتقال در این سردخانه نیاز به پیش سرد کردن محصول می باشد.

در این مرحله قبل از اینکه محصول وارد سردخانه زیر صفر شود دمای محصول بایستی تا 10- درجه و به تدریج کاهش یابد که این فرآیند حدود 3 الی 4 روز انجام می پذیرد و به آهستگی صورت می گیرد تا محصول دچار شوک ناشی از دما نشود و موجب چروک و تخریب و تغییر رنگ و مزه نشود.

میزان رطوبت لازم باید بالاتر از 90 درصد باشد برای جلوگیری از میزان غیر مجاز دی اکسید کربن (بالای 1 درصد)بایستی هوا در هر ساعت 1 تا 2 بار تعویض شود.

انواع سردخانه میوه

قیمت سردخانه مرکبات

ساخت سردخانه میوه به عوامل متفاوتی بستگی دارد شرایط آب و هوایی منطقه، متراژ زمین، متریال بدنه سردخانه و یکی از مهمترین تجهیزات  سردخانه موارد زیر می باشد.

 

کمپرسور سردخانه: یکی از اساسی ترین بخش های سردخانه کمپرسور می باشد که انتخاب بهترین نوع تاثیر زیادی روی کیفیت محصول و قیمت سردخانه می گذارد.

 

کندانسور و اواپراتور: دو بخش اصلی و مهم در سردخانه است  که نوع برند تاثیر مستقیمی روی سردخانه مرکبات دارد.

 

تابلو برق: این مانیتور جهت تنظیم دمای سردخانه می باشد که چنانچه مجهز تر باشد آزادی عمل بیشتری را به ما می دهد.

 

سازه های سردخانه از متریال پیش ساخته ساندویچ پانل که بسیار سبک و کم حجم می باشد تولید می گردد.این مصالح سبک و قابل حمل هستند و عایق بسیار خوبی برای سردخانه می باشد.مصالح در دیوارها و سقف ها تعبیه شده اند و به دلیل ساختاری که دارد از ورود هر گونه گرما و حشرات موذی جلوگیری می کند.

کیمیا پانل تولید کننده انواع ساندویچ پانل با چندین سال سابقه در تولید انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری و سردخانه در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد.

ایزولاسیون : برای عایق بندی و ایزولاسیون محیط سردخانه از دو نوع عایق کاربردی استفاده می شود در ساخت ساندویچ پانل می توان از دو نوع عایق پلی یورتان و پلی استایرن بهره برد و هم چنین پشم سنگ برای گرفتن درزها بسیار مفید می باشد.

در این مقاله در مورد سردخانه مرکبات اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم شما می توانید برای ساخت سردخانه مرکبات از کیمیا پانل کمک بگیرید.

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات کیمیا پانل شیراز با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس:  09120646825     24-22-07137731520

آدرس کارخانه: شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم – بلوار کوشش شمالی – خیابان ساعی –

انتهای خیابان 801 – خیابان 802

آدرس دفتر فروش : شیراز – میدان اول

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.