شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

خرید فوم پلی اورتان در شیراز

خرید فوم پلی اورتان در شیراز

خرید فوم پلی اورتان در شیراز

فوم پلی اورتان مواد عایقی می‌باشد که به عنوان هسته میانی ساندویچ پانل استفاده می‌شود در این مقاله قصد داریم در مورد فوم پلی‌اورتان و ویژگی‌ها و کاربرد آن اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

کیمیا پانل تولید کننده انواع ساندویچ پانل پلی اورتان ارائه دهنده انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری با چندین سال سابقه مفید و پر بازده و با مشاورین متخصص و کارآزموده و با بهره گیری از بهترین خدمات و مواد اولیه با کیفیت و کادر مجرب خرسند است که در خدمت شما بزرگواران گرامی باشد.

فوم پلی اورتان

فهرست مطالب

فوم پلی اورتان یکی از فرآورده های نفتی می‌باشد که به دلیل کاربردهایی که دارد نقش موثری در زندگی روزمره ما ایفا می‌کند.این محصول مفید برای تولید وسایل زینتی و بسته بندی، لوازم الکتریکی، مبلمان و در حالت استراتژیک به عنوان عایق بکار می‌رود. می‌خواهیم تاریخچه تولید فوم پلی اورتان را مورد بررسی قرار دهیم و بدانیم از کجا آمده است و چگونه تولید می‌شود.

تاریخچه تولید فوم انعطاف پذیر پلی اورتان

بیشتر از نیم قرن پیش صنعت پلاستیک سازی جهت تولید پلاستیک از روش پلیمریزاسیون استفاده می‌کرد.در سال 1973 میلادی دانشمند آلمانی با کمک همکارانش به فرآیند دیگری به نام واکنش چند افزایشی آشنا شد.کارکرد این پروسه بدین صورت بود که ایزوسیانات با یک دی ال همراه با کاتالیست ترکیب می‌شد و محصولی را به نام پلی اورتان تولید می‌کرد، در زمان جنگ جهانی دوم از فوم پلی اورتان برای پوشش هواپیما استفاده کردند، در آن زمان هنوز فوم پلی اورتان شناخته نشده بود و در سال 1952 هنوز وارد بازار مصرفی نشده بود. دو سال بعد از این ماجرا فوم پلی اورتان یا فوم فلکس و پلی ال، پلی استر تولید شد. از این مواد تولید شده برای ساخت فوم پلی اورتان سخت و الاستومرها استفاده شد.

طی گذشت زمان در کشورهای امریکا و انگلستان در فواصل زمانی 1941 تا 1958 انواع گوناگونی از تولیدات پلی اورتان تولید گردید.از دیر باز تاکنون فوم های پلی اورتان با انواع گوناگونی وارد بازار شدند و مسیر جدیدی را برای خود ایجاد کردند.امروزه این محصول نوین بسیار پرکاربرد می‌باشد.

اسفنج‌های آشپزخانه، بسته بندی، فیلتر و عایق بندی صدا و همچنین تولید ساندویچ پانل با فوم پلی اورتان از موارد تولید این ماده ارزشمند می‌باشد.

فوم پلی اورتان چیست؟

پلی اورتان یکی از مشتقات نفتی و مواد پلیمری ست که دارای دو فاز جامد و گاز می‌باشد که فوم پلاستیکی یا پلیمری نامیده می‌شود که دو دسته ترموپلاستیک و ترموست تقسیم می‌گردد.

پیوندهای تشکیل دهنده پلی اورتان به صورت-NH-C(=O)-O  می‌باشد پیوند ایجاد شده نتیجه واکنش گروهای آلی، ایزوسیانات و گروه های هیدرکسیل می‌باشد اما مواد دیگری مانند اتر، استر، در مواد پلیمری موجود است.پلی اورتان با عنوان PUR و فوم پلی اورتان با عنوان فوم PUR معرفی شده است.

پلی اورتان متشکل از دو بخش لیکوییدی A,B است.A به عنوان ماده اصلی و B به عنوان افزودنی در نظر گرفته می‌شود که میزان دانسیته ایجاد شده در حد متوسط است.مواد تولید شده در یک دستگاهی شبیه تفنگ مخلوط می‌گردد سپس با فشار و حرارت زیاد ادغام می‌گردد و سریعا موجب افزایش حجم مواد تولیدی می‌گردد که حدود 20 تا 30 برابر افزایش می‌یابد. در واقع بر اثر  واکنش شیمیایی از فاز گاز به جامد تبدیل می‌گردد.

مواد تولید شده به دلیل حجم زیاد به سرعت پخش و منسجم می‌شود و بافت یکپارچه‌ای را ایجاد می‌کند و می‌تواند به شکل دلخواه تبدیل گردد. این محصول خواص ویژه‌ای دارد که بستگی به میزان دانسیته دارد عبارتند از مکانیکی، حرارتی،صوتی که مهمترین مزیت های این محصول هستند.

این ماده ویژگی های مهمی دارد عبارتند از مقاومت زیاد، کشسانی، چسبندگی بالا، مقاومت در برابر ورود حشرات….این مشخصات باعث شده که کاربرد وسیعی در صنایع متفاوتی داشته باشد.

پلی اورتان به کمک سه فرآیند اجرا می‌گردد؛اسپری(پاشش)، تزریق، ریختن

هر فرآیند جهت نیاز و در زمان خای خاصی اجرا می‌گردد.

روش پاشش یا اسپری جهت زمان کوتاه انجام می‌گیرد. ولی دو روش دیگر طی زمان بیشتری صورت می‌گیرد.شکل گرفتن در زمان اسپری به سرعت انجام می‌گیرد ولی روش تزریق و ریختن زمان بیشتری برای شکل گرفتن نیاز دارد و عملیات تزریق نیاز به قالب دارد که بتواند شکل خاصی را به خود بگیرد.

فوم پلی اورتان

ویژگی فوم پلی اورتان نرم

این ماده نرم دارای بافتی می‌باشد متشکل از سلول‌های باز و میزان هوایی که بین سلول‌ها وجود دارد باعث می‌شود که ماده انعطاف پذیر شود و خاصیت کشسانی داشته باشد و بدین ترتیب جهت ساخت انواع مبلمان و صندلی خوردرو و تشک کاربرد دارد.

فوم نرم وزن بسیار سبکی دارد و میزان دانسیته این فوم بین 35 تا 55 کیلوگرم بر متر مکعب است ویژگی های مهم فوم نرم طول عمر زیاد و دوام طولانی، ضریب انتقال حرارتی پایین، جذب صوت بسیار بالا می‌باشد.اگر در برابر اشعه فرابنفش خورشید قرار گیرد واکنش داده و سریعا تغییر رنگ می‌دهد یکی از معایب این ماده این است که در برابر اسیدها و بازها مقاوم نمی‌باشد.

ویژگی فوم پلی اورتان نیمه نرم

ترکیب مقدار مشخص از پلی استر و ایزوسیانات باعث تولید فوم نیمه نرم می‌شود. چنانچه در فرمولاسیون این ترکیب تغییری ایجاد شود می‌توان خواص مواد تولیدی را تغییر داد.

ویژگی فوم پلی اورتان سخت

بافت سلولی پلی اورتان سخت به صورت بسته می‌باشد و ضریب انتقال گرمایی نسبت به سایر فوم‌ها کم می‌باشد از این فوم به عنوان هسته میانی ساندویچ پانل استفاده می‌کنند.

ضخامت فوم به درخواست مشتری و نوع کاربری تعیین می‌گردد.میزان اختلاف دمای محیط داخل و خارج بر ضخامت عایق پلی تاثیرگذار می‌باشد و در نتیجه ضریب هدایتی متفاوتی خواهد داشت.

روش تولید فوم پلی اورتان

فرآیند تولید پلی اورتان سخت از واکنش چندین مواد انجام می‌گیرد عبارتند از ایزوسیانات، پلی ال، کاتالیست، عامل حجم دهنده

مواد مذکور با یکدیگر ترکیب شده و واکنش می‌دهد به کمک نازل بر روی ورق‌های زیرین پانل پاشیده می‌شود به کمک عامل حجم دهنده، مواد با حجم بیشتری تزریق شده بین دو ورق قرار می‌گیرد و موجب اتصال آن‌ها می‌گردد و با عبور از بخش پرس، سه لایه منسجم ساندویچ پانل تشکیل می‌شود. در مرحله بعدی ساندویچ پانل به بخش برش انتقال می‌یابد و طبق تقاضای مشتری برش داده می‌شود.

اسپری فوم پلی اورتان چیست؟

اسپری پلی اورتان به اشکال گوناگونی قابل مصرف می‌باشد عبارتند از ساندویچ پانل سقفی، دیواری و حتی در کف سازه‌ها قابل استفاده می‌باشد.فوم پلی اورتان بصورت اسپری و تزریقی قابل اجرا می‌باشد؛ و می‌توان در درزهای سازه پاشش کرد. این مواد از ترکیب پلی ال و ایزوسیانات تشکیل می‌گردد و قابلیت تزریق بر روی سطوح و منافذ را دارا است. می‌توان مواد را در محل مورد نظر اسپری کرد و بلافاصله پس از چند ثانیه کاملا سخت می‌شود و عایق بندی تکمیل می‌گردد.

اسپری را می‌توان بصورت مستقیم بر روی دیوار  یا پوشش سقف و یا حتی در مراحل نصب انجام داد.بهترین راهکار این است که اسپری مواد توسط نصاب و افراد متخصص و با تجربه انجام گیرد زیرا نواحی مانند فاق و زبانه ساندویچ پانل حساس می‌باشند و باید رعایت استانداردهای لازم انجام شود تا بهترین نتیجه حاصل گردد.

ضمنا بایستی عنوان کرد که عواملی مانند میزان سرعت اسپری و تزریق مواد، دمای سطح مذکور و میزان کنترل فشار و حتی ضخامت لایه، عوامل موثر در اجرا می‌باشند.

فوم پلی اورتان دارای ویژگی‌های منحصربفردی می‌باشد که عبارتند از

 

1.ضریب حرارتی پایین

2.میزان دانسیته در بخش عایق حدود 30تا60 می‌باشد ولی میزان نرمال دانسیته حدود 40 می‌باشد که دارای بالاترین عایق حرارتی نیز هست.

3.مقاوم در برابر رویدادهای طبیعی مانند طوفان، سیل و زلزله و آتش سوزی

4.طول عمر بالا

5.وزن پایین

6.مقاوم در برابر مشتقات نفتی و حلال‌ها

7.مقاوم در برابر بخار آب

8.عدم رشد باکتری و میکرو ارگانیسم ها

9.میزان چسبندگی بالا

10.غیر سمی و قابل بازیافت به اکوسیستم

تفاوت نوع B1 و B2 و B3 فوم پلی اورتان

فوم پلی اورتان از لحاظ ترکیب شیمیایی به سه دسته کلی تقسیم می‌شود؛ B1 و B2 و B3 که به ترتیب نسوز و کندسوز یا (خود خاموش شونده) و آتشگیر می‌باشد.

فوم نوع B1 کاملا در مقابل آتش مقاوم است و اصلا نمی سوزد. فوم نوع B2 کند سوز یا خود خاموش شونده است و در برابر شعله آتش براحتی خاموش می‌شود و مشتعل نمی‌گردد و مقاومت بالایی دارد.

فوم نوع B3در مقابل آتش ضعیف بوده و در صورت آتش سوزی به راحتی شعله‌ور شده و می‌سوزد.فوم B1 به دلیل شرایط اقتصادی و هزینه بالا در ایران قابل تولید نمی‌باشد.زیرا که خرید و تولید چنین محصولی در ایران پر هزینه است. حتی نمی‌توان تحت آزمایش قرار داد و از این رو مقرون بصرفه نیست.بنابراین برای تولید ساندویچ پانل از فوم PIR بهره‌مند می‌شوند که باز هم در برخی موارد میسر می‌باشد.

فوم PIR در مقابله با آتش سوزی نسبت به نوع B2 توان مقابله زیادی دارد ولی نسبت به نوع B1 قابل مقایسه نیست در شرایط فعلی و حداقل امکانات موجود گزینه بهتر این است زمانی که به فوم PIR و B1 دسترسی نداریم می‌توان از فوم نوع B2 بهره‌مند شد یا ویژگی هایی که دارد پاسخگوی نیاز کاربران می‌باشد.

شرکت کیمیا پانل شیراز با بهره گیری از دستگاه فوم پنج جزیی پیشرو در تولید انواع ساندویچ پانل ساخته شده از فوم پلی اورتان با دانسیته 40 و نوع B2 می‌باشد. لذا فوم مذکور دارای بیشترین میزان عایق دمای می‌باشد و کندسوز یا خود خاموش شونده است و می‌تواند مقاومت های کششی و فشاری را متحمل شود.

سپاس گذاریم که تا انتهای مقاله ما را یاری کردید.امید است که مورد استقبال شما مشتریان عزیز قرار گفته باشد.می توانید محصولات ما را از طریق کانال آپارات دنبال کنید.

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات کیمیا پانل شیراز با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس:  09120646825     24-22-07137731520

آدرس کارخانه: شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم – بلوار کوشش شمالی – خیابان ساعی –

انتهای خیابان 801 – خیابان 802

آدرس دفتر فروش : شیراز – میدان اول

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.