شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

هرآنچه درباره ساندویچ پانل دیواری باید بدانید!

هرآنچه درباره ساندویچ پانل دیواری باید بدانید!

همه چیز درمورد ساندویچ پانل دیواری

از ساندویچ پانل دیواری آگاهی دارید؟ در دنیای ساخت‌وساز و مصالح ساختمانی، سال‌های زیادی است که آهن‌آلات و سیمان جایگاه پررنگ و مهمی دارند. مصالحی که کاربرد بسیاری داشته و تا به امروز در موارد بسیاری مورداستفاده قرار گرفته‌اند. مواردی که حتی با پیشرفت صنعت نیز حذف نشده‌اند و ارتقا یافته‌اند. به این ترتیب توانسته‌اند جایگاه خوب و مطلوبی را برای خود دست و پا کنند و کاربرد بسیاری در صنعت ساختمان سازی داشته باشند.

 

با وجود تمام مزایا و نکات مثبت این محصولات، جایگزین‌های بسیاری برای مصالح ساختمانی سنتی به وجود آمده است. مصالحی که مزایای بیشتری داشته و عیب‌های مصالح قبلی را نیز نداشته باشند. یکی از این مصالح به‌روز و کاربردی در صنعت ساختمان سازی، ساندویچ پانل دیواری است. این محصول در ابعاد و اشکال مختلفی موجود است و مزایای بسیاری دارد. در این مقاله به دنبال آن هستیم تا درباره این محصول و هرآنچه که باید درباره آن بدانید اطلاعاتی را بیان کنیم. اطلاعاتی که سبب شود تا با محصول ساختمانی جدیدی آشنا شوید و بتوانید در نهایت، استفاده و بهره‌وری بهتری از آن داشته باشید.

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل، محصولی پیش‌ساخته

در بین تمامی محصولاتی که این روزها به بازار صنعت ساختمان سازی اضافه می‌شود، محصولات پیش‌ساخته از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. ساندویچ‌های پانل نیز از همین دسته محصولات هستند و محصولی پیش‌ساخته محسوب می‌شوند. محصولی که با استفاده از آن در ساخت‌وسازها می‌توان پوشش دهی را سرعت بخشید و از مزایای استفاده از آن نیز بهره‌مند شد. این محصول دارای انواع مختلفی است که نوع دیواری آن، کاربرد بیشتری دارد. ساندویچ پانل دیواری، همان‌طور که از نام آن مشخص است، بر روی دیوار نصب می‌شود و برای پوشش دهی دیوارهای یک ساختمان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

در واقع ساندویچ پانل را می‌توان نوعی کامپوزیت دانست که ساختاری به شکل ساندویچ دارد. محصولی که به همین دلیل ساندویچ پانل خوانده می‌شود. این کامپوزیت‌های دیواری در اجناس مختلف و سایزها و ابعاد متفاوتی ساخته می‌شوند. در ادامه مقاله به جزئیات بیشتری دراین‌باره اشاره خواهیم کرد.

مشخصات فیزیکی ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری دارای چندین لایه متفاوت است که تشکیل‌دهنده‌های آن هستند. در واقع این محصول از سه لایه اصلی تشکیل شده است که دو لایه آن (لایه زیر و لایه رو) از جنس ورق فولادی هستند. لایه بین این دو نیز، هسته میانی ساندویچ پانل بوده که به عنوان عایق مورداستفاده قرار می‌گیرد بیشتر وزن ساندویچ پانل مربوط به آن است.

این سه لایه‌ به یکدیگر متصل هستند و سازه یکپارچه و کاملی را تشکیل می‌دهند. ورق‌های لایه زیرین و روی این سازه ممکن است از جنس‌های مختلفی باشد. جنس‌هایی که با توجه به نوع کاربرد و کاربری متفاوت هستند و می‌توانند ویژگی‌های متفاوتی را به سازه ساخته شده ببخشند. البته این لایه‌های گفته شده با استفاده از دو لایه چسب به یکدیگر متصل می‌شوند. دو لایه چسبی که خود عایق بوده و به افزایش استحکام و مقاومت این محصولات کمک می‌کنند، همگنی مناسبی را برای محصول پدید می‌آورند و به کاهش وزن محصول و یکدست بودن آن نیز کمک می‌کنند.

ضخامت ساندویچ پانل

جنس لایه‌های مختلف ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ‌های پانل دیواری می‌توانند در لایه‌های متفاوت خود جنس‌های مختلفی را داشته باشد. لایه‌های رو و زیرین آن ممکن است از آلیاژهای مختلفی ساخته شوند و ویژگی‌های متفاوتی داشته باشند. لایه درون و هسته‌ای آن نیز در برخی شرایط ممکن است که جنس و ویژگی‌های مختلفی را داشته باشد.

بهتر است بخوانید:  هزینه ساخت سردخانه با ساندویچ پانل چقدر است؟

در بسیاری از موارد هسته ساندویچ پانل از هسته پشم سنگ، پلی اورتان یا پلی استایرن ساخته شده است. روکش دو لایه زیر و روی محصول نیز ممکن است از فولاد، آلومینیوم یا الوزینک باشد که به صورت گالوانیزه شده درآمده و کیفیت بالایی را دارد.

انتخاب بین این ورق‌های مختلف کاملاً به شرایط بستگی دارد و با توجه به چیزی که قرار است مورداستفاده قرار بگیرد و شرایط سازه و آب و هوای موجود بر آن شهر می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه همراه ما باشید تا درباره این تفاوت‌ها و شرایط استفاده از اجناس مختلف محصول، نکاتی را بیان کنیم.

انتخاب با توجه به کاربردهای ساندویچ پانل دیواری

همان‌طور که گفتیم، ساندویچ پانل دیواری باید متناسب با کاربردی که قرار است داشته باشد، انتخاب شود. به طور مثال جنس مختلف روکش‌های زیرین و روی ساندویچ پانل و هسته داخلی آن و ضخامت ساندویچ پانل به شرایط بسیاری بستگی دارد. انواع فوم در ساندویچ پانل دیواری مختلف و متفاوت است.

آب و هوا، میزان نیاز به استحکام و مقاومت، اندازه فضای مورداستفاده، میزان حرارت و گرمای موجود در محیط، رطوبت و گرد و خاک فضای کاربری و موارد بسیار دیگری وجود دارند که در خرید ساندویچ پانل دیواری تاثیرگذار هستند. در ادامه برخی از این موارد را می‌توانید مشاهده کنید.

  • ساندویچ‌های پانل دیواری با ورق آلومینیومی زیرین و رو، انعطاف‌پذیری مناسبی دارند و خاصیت ضدخوردگی دارند. همچنین سبک وزن هستند و برای استفاده‌ در فضاهای بزرگ و استفاده بسیار زیاد مناسب‌اند.
  • ورق‌های گالوانیزه شده نیز، سبک وزن بوده و خاصیت ضدخوردگی دارند. آن‌ها معمولاً اتصال مستحکم و بسیار قوی دارند که برای محیط‌های پرتراکم و در معرض خطر و آسیب گزینه مناسبی هستند. در واقع این گزینه از جنس کاربردی، استحکام و مقاومت بالا و وزن کمی را دارد.
  • ورق‌های الوزینکی نوعی دیگر از ورق‌های رو و زیرین ساندویچ‌های پانل دیواری هستند که ترکیبی از آلومینیوم، روی و سیلیکون هستند. این محصولات معمولاً طول عمر بالایی دارند و خوردگی و زنگ‌زدگی بسیار کم و محدودی را تجربه می‌کنند. از همین رو انتخاب مناسبی برای مناطق مرطوب هستند. البته خود این محصول نیز در دو نوع سبک وزن و سنگین وزن‌تر در بازار موجود هستند.
  • هسته این محصول نیز ممکن است از جنس‌های مختلفی باشد. با اینکه تمامی جنس‌های استفاده شده در هسته‌های این محصول نسوز هستند اما پلی یورتان بهترین انتخاب برای کاربردهای در خطر آتش‌سوزی است که بسیار کند سوز است و دیر به آتش پاسخ می‌دهد. پلی یورتان خود از فوم تایرن یا فوم اکس پی اس ساخته شده است که سبب افزایش بروز این خاصیت در محصول می‌شوند.
  • پلی استایرن نیز از دیگر مواد به کار رفته در هسته میانی ساندویچ پانل دیواری است که عایق خوبی در برابر حرارت و صدا بوده و سبب عایق شدن ساندویچ پانل دیواری می‌شود. ضمن اینکه اقتصادی‌تر از دیگر انواع هسته‌های ساندویچ پانل است و سبب می‌شود تا در ابعاد زیاد و بالا، قیمت تا حد زیادی کاهش یابد.
  • پشم سنگ دیگر محصولی است که در هسته ساندویچ پانل دیواری به کار می‌رود. این محصول علاوه بر ایمنی در برابر آتش و عایق خوبی بودن برای حرارت، انعکاس صوتی بیشتری را ایجاد می‌کند و به ایمنی و راحتی در بین ساندویچ‌های پانل معروف است. البته از این محصول بیشتر در ساختمان‌هایی که حرارت بسیار دارند و صنایع و کارخانه‌ها استفاده می‌شود.
بهتر است بخوانید:  ساندویچ پانل ضد حریق چیست؟
انواع ساندویچ پانل دیواری

مدل‌های مختلف ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ‌های پانل دیواری از مدل‌های مختلفی ساخته شده‌اند که هرکدام براساس شکل ظاهری که دارند، کاربرد مختلفی نیز در صنعت ساخت‌وساز دارند. این شکل‌های ظاهری و مدل‌های مختلف عبارت‌اند از:

  1. ساندویچ ساده پانل دیواری
  2. ساندویچ پانل دیواری دارای نر و مادگی (برآمدگی و فرورفتگی‌های مختلف)
  3. ساندویچ پانل پیچ مخفی دیواری (با داشتن قابلیت پیچ شدن و استحکام بیشتر بر روی دیوار)
  4. ساندویچ پانل قفل‌دار دیواری (دارای قفل برای حفاظت و ایمنی بیشتر)

ضخامت لایه‌های انواع ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ‌های پانل دیواری ممکن است از ضخامت‌های متفاوت و متغیری ساخته شده باشند. ضخامت‌هایی که هریک برای کاربرد مشخصی قابل‌استفاده هستند و سبب ایجاد ویژگی مشخص و خاصی در محصول می‌شوند. این محصولات در ضخامت‌های مختلفی از 4 تا 25 سانتی‌متر در بازار موجود هستند که سبب تنوع این محصول می‌شود.

از ساندویچ‌های پانل با ضخامت بالا برای فضاهایی استفاده می‌شود که نیاز به عایق بودن، خصوصاً در برابر حرارت بسیار مشاهده می‌شود. به طور مثال از ضخامت‌های 8 تا 15 سانتی‌متر ساندویچ‌های پانل برای سردخانه‌ها استفاده می‌شود.

 

ساندویچ‌های پانل ضخیم‌تر و در حدود 20 سانتی‌متر ضخامت، در تولید و ساخت تونل‌های انجماد کاربرد دارند. ضخامت‌های پایین ساندویچ‌های پانل دیواری در شرایطی مورداستفاده قرار می‌گیرد که نیاز به وزن کمتر باشد. خصوصاً برای محیط‌های بزرگ و فضاهایی که نیاز به میزان زیادی از پوشش دهی دارند، بهتر است تا از ساندویچ‌های پانل دیواری با ضخامت کمتر استفاده شود.

20 مزیت استفاده از ساندویچ پانل دیواری

همان‌طور که گفتیم، ساندویچ پانل دیواری به دلیل مزایایی که دارد، این روزها مورداستفاده قرار می‌گیرد. مزایای این محصول سبب می‌شود تا برای کاربردهای مختلفی مناسب باشد و کیفیت و استفاده بیشتری را داشته باشد. بهتر است پیش از خرید این محصول با تک به تک این مزایا آشنایی لازم را کسب کنید و اطلاعاتی را درباره آن داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید از این محصول در جایگاه درست و مناسبی استفاده کنید. در ادامه به برخی از مزایای استفاده از این محصول اشاره می‌کنیم. امید است با خواندن این مزایا و نکات بتوانید انتخاب خوب و مناسبی را برای خود رقم بزنید.

  1. وزن کمتر و سبک نسبت به سازه‌های سنتی
  2. تحویل و نصب بسیار راحت و سریع
  3. قیمت مناسب و به‌صرفه اقتصادی
  4. موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی و افزایش راندمان انرژی
  5. استحکام ساختاری بالا و ماندگار
  6. کیفیت مناسب و مقاوم و پایدار کردن سازه
  7. انعطاف‌پذیری بالا در برخورد با سازه‌های دیگر
  8. مقاوم در برابر نیروهای کششی و فشرده‌سازی
  9. عایق بودن در برابر صدا
  10. عدم عبور سرما و گرما و عایق بودن در برابر انرژی
  11. داشتن دوام طولانی و برای سال‌ها
  12. امکان اتصال پس از ساخته‌شدن ساختمان و سازه
  13. ضد حریق بودن و ایجاد ایمنی و امنیت در برابر آتش‌سوزی
  14. جلوگیری از نفوذ باران و گرد و خاک
  15. عدم خورده شدن توسط حشرات و موجودات موذی
  16. تحمل قابل‌توجه فشار بار
  17. چسبندگی ساده و راحت فوم به ورق
  18. مقاومت شیمیایی
  19. مقاومت در برابر آب و هوای مرطوب و رطوبت
  20. امکان تمیز کردن پانل و بهداشتی بودن آن برای محیط‌های استرلیزه
بهتر است بخوانید:  خرید کمپ اداری ساندویچ پانل در شیراز
ساندویچ پانل دیواری

کاربرد ساندویچ پانل دیواری

به دلیل تمام مزایایی که گفتیم، ساندویچ پانل این روزها مخاطبان بسیاری دارد و در کاربردهای متفاوت و مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این محصول را می‌توان سازه‌ای دانست که برای هر نوع کاربری قابلیت استفاده دارد. هرچند این روزها از ساندویچ پانل بیش از هر استفاده دیگری، در مراکز صنعتی، کارخانه‌ها و فروشگاه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این استفاده بیش از هرچیزی به دلیل ساخت‌وساز ساده و نصب ساده و راحت این پانل‌ها است. در واقع متصل کردن این سازه‌ها به‌قدری ساده و راحت است که بدون هیچ‌گونه کمکی افراد می‌توانند خود آن را بر روی سطح دیوار نصب کنند. همین موضوع سبب شده است تا بسیاری از ساختمان‌های ساخته شده و سوله‌ها برای پوشش دیوارهای خود از ساندویچ پانل دیواری بهره بگیرند. سوله‌های ورزشی، کارگاه‌های صنعتی، فروشگاه‌های بزرگ و تجاری و کارخانه‌های بسیاری از این محصول در نوع پوشش ساختمان خود استفاده می‌کنند و مزایای آن را مورداستفاده قرار می‌دهند.

خلاصه نکات پایانی

همان‌طور که در این مقاله و تا به اینجا خواندید، ساندویچ پانل دیواری یکی از محصولات کاربردی در صنعت ساختمان سازی امروزه است. این محصول جدید توانسته است با ورود خود به بازار، جایگزین مناسبی برای دیگر محصولات ساختمان سازی سنتی باشد. محصولاتی که سال‌های سال مورداستفاده بوده‌اند، اکنون در برابر مزایای این محصول حرفی برای گفتن ندارند. ساندویچ پانل دیواری این روزها به عنوان یکی از محصولات متنوع و پرکاربرد مورداستفاده صنایع مختلف ساختمان سازی است. محصولی که در این مقاله به طور کامل و جامعی درباره آن به گفت‌وگو نشستیم و اطلاعاتی را در این باره به اشتراک گذاشتیم.

پس از بیان چیستی و چگونگی کارکرد ساندویچ پانل دیواری، از لایه‌های سازنده و جنس این محصول سخن گفتیم و به بیان انواع مختلف مواد به کار رفته در انواع مختلف آن پرداختیم. پس از آن نیز از کاربرد این محصول نکاتی را بیان کردیم و درباره جنس‌های به کار رفته متناسب با کاربردی که استفاده می‌شوند، سخن گفتیم. در انتها نیز لازم دیدیم تا از مزایای استفاده از ساندویچ پانل به جای محصولات سنتی موجود در بازار، حرف بزنیم و ضخامت و مدل‌های مختلف این محصول را نیز از نظر بگذرانیم.

امید است تا به اینجا ما را در این مقاله همراهی کرده باشید و اکنون توانسته باشید اطلاعات دقیق و کاملی را در این باره کسب کنید.می توانید به پیج کیمیا پانل مراجعه کنید. اطلاعاتی که به شما کمک کند تا خرید مناسبی را داشته باشید.

ساندویچ پانل دیواری

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات کیمیا پانل شیراز با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس:  09120646825     24-22-07137731520

آدرس کارخانه: شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم – بلوار کوشش شمالی – خیابان ساعی –

انتهای خیابان 801 – خیابان 802

آدرس دفتر فروش : شیراز – میدان اول

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.