شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

هر آنچه باید درباره ساندویچ پانل و کاربرد آن در نمای ساختمان بدانیم!

هر آنچه باید درباره ساندویچ پانل و کاربرد آن در نمای ساختمان بدانیم!

هر آنچه باید درباره ساندویچ پانل و کاربرد آن در نمای ساختمان بدانیم!

  • چرا باید ساندویچ پانل خریداری کنیم؟
  • کاربرد ساندویچ پانل در نمای ساختمان چیست؟
  • خرید ساندویچ پانل نمای ساختمانی چه مزایایی دارد؟

اگر شما نیز به‌تازگی در حال ساخت‌وساز ساختمان بوده و اطلاعات چندانی درباره ساندویچ پانل نمای ساختمانی ندارید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

در این مقاله برایتان درباره کاربرد ساندویچ پانل‌های نمای ساختمان و انواع آن‌ها با توجه ‌به مزایایی که دارند خواهیم گفت. بدون شک پس از مطالعه این مقاله با آگاهی بیشتر می‌توانید برای خرید انواع ساندویچ پانل اقدام نمایید؛ بنابراین تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

ساندویچ پانل دکوراتیو

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل نوعی مصالح ساختمانی است که به‌صورت آماده و پیش‌ساخته است. قسمت‌های بیرونی این قبیل از پانل‌ها از جنس ورقه‌های فلزی است و قسمت میانی آن‌ها نیز از فوم‌های مخصوص ساخته شده است. جالب است بدانید که از ساندویچ پانل‌های نمای ساختمان با عنوان پانل‌های کامپوزیت نیز نامبرده می‌شود.

تنوع پانل‌های کامپوزیتی به‌شدت بالا بوده و انواع آن‌ها با توجه‌ به متریال مورداستفاده در ساخت آن‌‌ها دسته‌بندی می‌شوند. برخی از ساندویچ پانل‌ها دارای لایه میانی عایق و سبکی از پلی استایرن، پشم سنگ، پشم شیشه، پلی اورتان، ‌XPS و سایر موارد هستند.

امروزه ساندویچ پانل‌ نمای ساختمانی به توجه به کاربردهایی که دارند به‌شدت با استقبال و فروش بالا مواجه شده‌اند. در ادامه برایتان درباره ویژگی‌های پانل کامپوزیت‌ها و سپس درباره کاربردهای منحصربه‌فرد این قبیل از ساندویچ پانل نمای ساختمان خواهیم گفت، با ما همراه باشید.

بررسی ویژگی‌های ساندویچ پانل در نمای ساختمان

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ساندویچ پانل این است که در برابر خوردگی مقاومت بسیار زیادی دارند و به دلیل عایق میانی و ورقه‌هایی نظیر ورق آلومینیومی برای ساخت انواع پانل مناسب هستند. از این قبیل پانل‌ها با توجه‌ به ویژگی‌هایی که دارند در ساخت‌وساز و نمای ساختمانی به‌وفور مورداستفاده قرار می‌گیرند. برای عایق‌بندی ساندویچ پانل در اغلب اوقات از سنگ‌های مصنوعی و پلی استایرن استفاده می‌کنند و به دلیل هسته سبکی که دارند در برابر نیروهای برشی نیز عایق و مقاوم هستند.

ساندویچ پانل‌ها تفاوت‌هایی با کانکس داشته و در انواع مختلف و سایز و اندازه‌های قابل سفارش تولید می‌شوند. جالب است بدانید که قطعات ساندویچ پانل به‌راحتی قابل‌تفکیک هستند و می‌توان به‌صورت جداگانه از آن‌ها استفاده کرد. حال که با ویژگی‌های ساندویچ پانل نمای ساختمان آشنا شده‌اید در ادامه برایتان درباره کاربرد این مصالح ساختمانی خواهیم گفت.

نمای ساندویچ پانل

بررسی کاربرد ساندویچ پانل در نمای ساختمانی

از جمله مهم‌ترین دلایلی که منجر به استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمانی می‌شود می‌توانیم به کاربردهای این قبیل از پانل‌ها اشاره کنیم. موارد زیر از جمله مهم‌ترین کاربردهای ساندویچ پانل در نمای ساختمان محسوب می‌شوند. این موارد مهم عبارت‌اند:

1. عایق بودن ساندویچ پانل‌ها

از ساندویچ پانل‌ها معمولاً به‌منظور عایق‌بندی سازه‌ها در نمای ساختمان‌ها استفاده می‌کنند و از آنجایی که در ساخت این پانل‌ها فوم پلی یورتان، فوم پلی استایرن و فوم پشم سنگ استفاده شده است، برای این مسئله مفید و کاربردی هستند.

جالب است بدانید که این قبیل از ساندویچ پانل‌ها طبق آخرین استانداردها این قبیل از ساندویچ پانل‌ها به‌منظور ساخت‌وساز و مناسب برای این مسائل ساخته و تولید می‌شوند و اگر تمایل دارید که از آن‌ها برای عایق سازه‌ها استفاده کنید باید بگوییم که گزینه بسیار مناسبی هستند.

جالب است بدانید که این عایق‌ها قادر به جلوگیری از صوت تا 60 دسی بل بوده و از ورود صوت به محیط جلوگیری می‌کنند. این ساندویچ پانل همچنین عایق حرارت نیز بوده و از به هدر رفتن انرژی نیز جلوگیری می‌کنند و از این جهت محبوبیت ویژه‌ای دارند و از طرفی برای نمای ساختمان‌ها نیز بسیار کاربردی هستند.

2.مقرون‌به‌صرفه بودن ساندویچ پانل

از دیگر کاربردهای بسیار مهم ساندویچ پانل در نمای ساختمان به مقرون‌به‌صرفه بودن این پانل‌ها با توجه ‌به قیمتی که دارند مربوط می‌شود و به‌راحتی می‌توان از هزینه خرید آن‌ها لیستی تهیه کرد و از طرفی این قبیل پانل‌ها در تنوع رنگی بسیار بالایی تولید می‌شوند و با توجه ‌به مقاومت بالایی که دارند سالیان سال مورداستفاده قرار می‌گیرند.

3.طول عمر و دوام ساندویچ پانل

یکی از مهم‌ترین کاربرد ساندویچ پانل در نمای ساختمان مربوط به دوام و طول عمر این قبیل از پانل‌ها است. این پنل‌ها چون از ورقه‌های گالوانیزه تولید شده‌اند از مقاومت مطلوبی برخوردار بوده و چون جزء فلزهای منعطف و انعطاف‌پذیر محسوب می‌شوند، بیشتر به‌عنوان مصالح ساختمانی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

4.تنوع طرح ساندویچ پانل

اگر برای مصالح ساختمانی خود تمایل به خرید ساندویچ پانل دارید باید در زمینه کاربرد ساندویچ پانل در نمای ساختمان بگوییم که تنوع طرح این پنل‌ها بسیار بالا است و از طرح‌های سنتی و مدرن گرفته تا طرح‌های کلاسیک و متناسب با سلیقه و دلخواهتان می‌توانید مدل‌های متنوع و زیبایی سفارش داده و جلوه ویژه‌ای به نمای ساختمان‌های خود ببخشید.

5.جرم پذیری مطلوب ساندویچ پانل

لازم است بدانید که ساندویچ پانل‌ها به کمک رنگ استاتیک کاملاً پوشیده شده‌اند که این امر موجب می‌شود که ذرات معلق در هوا به هیچ عنوان به این ساندویچ پانل‌ها جذب نشوند. وجود رنگ استاتیک در پانل‌ها در واقع موجب افزایش جرم پذیری، شفافیت و سرزندگی پانل‌ها می‌شود و در مقابل عواملی مانند باد و باران و سایر شرایط جوی نیز پانل‌ها را مقاوم می‌کند.

6.سرعت اجرا و نصب ساندویچ پانل در نمای ساختمان

از دیگر کاربرد ساندویچ پانل در نمای ساختمان می‌توانیم به ‌سرعت بالای اجرا و نصب آن‌ها اشاره کنیم. جالب است بدانید که نصب و مونتاژ ساندویچ پانل در مقایسه با برخی از مصالح ساختمانی که پیش‌ساخته هستند به‌شدت راحت‌تر بوده و در این زمینه اتلاف وقت و هزینه نخواهید داشت. برای نصب ساندویچ پانل از جدیدترین فناوری‌های به‌روز دنیا استفاده می‌شود که سرعت نسبتاً مطلوبی دارند و از این بابت نیز اتلاف وقت نخواهید داشت.

7.وزن مناسب ساندویچ پانل

از دیگر ویژگی‌های مثبت انواع ساندویچ پانل می‌توان به ساختار سبک و وزن نسبتاً مطلوب ساندویچ پانل‌ها اشاره کرد که به هنگام استفاده از آن‌ها به‌عنوان مصالح ساختمانی ‌وزن مصالح ساختمانی به میزان بسیار زیادی کاهش می‌یابد و به هنگام بروز حوادثی مانند زلزله میزان خسارت بسیار کمی را از نظر جانی و مالی وارد می‌کنند و به سازه شما نیز کمترین میزان آسیب وارد می‌شود‌.

8.تنوع رنگی بالا در ساندویچ پانل

خوشبختانه یکی از مهم‌ترین کاربرد ساندویچ پانل در نمای ساختمان به تنوع رنگی بسیار بالای این پنل‌ها مربوط می‌شود و در حال حاضر بیشتر از 100 نوع رنگ مختلف از ساندویچ پانل‌ها در بازار قابل‌عرضه هستند.

9.مقاومت در برابر آتش‌سوزی

از دیگر ویژگی‌ها و کاربرد ساندویچ پانل در نمای ساختمان می‌توانیم به مقاومت در برابر آتش‌سوزی اشاره کنیم. این قبیل از ساندویچ پانل‌ها خاصیت ضد اشتعال داشته و جزء مصالح ساختمانی ایمن محسوب می‌شوند و از آنجایی که از فوم پلی اورتان ساخته شده‌اند به میزان بسیار زیادی از آتش‌سوزی جلوگیری می‌کنند و خاصیت ضد اشتعال دارند.

ساندویچ پانل ضد حریق

زیبایی منحصربه‌فرد ساندویچ پانل

مواردی که برایتان به شرح مفصل گفتیم از جمله مهم‌ترین کاربرد ساندویچ پانل در نمای ساختمان بودند. جالب است بدانید که این قبیل از ساندویچ پانل‌ها دارای کاربردهای متعدد دیگری نیز هستند. موارد زیر از جمله مهم‌ترین کاربرد ساندویچ پانل محسوب می‌شوند. این موارد مهم عبارت‌اند از:

 

  • استفاده به‌عنوان قوی‌ترین عایق شناخته شده به‌منظور جهت جذب انرژی
  • استفاده برای ساخت انواع کانکس و خانه‌های پیش‌ساخته
  • قابل‌استفاده در تولید انواع سردخانه‌های ثابت و سردخانه‌های متحرک و صنایع برودتی
  • استفاده برای ساخت سرویس بهداشتی در درمانگاه‌ها و لابراتوارها
  • برای ساخت اتاق نگهبانی ویلاها
  • به‌منظور ساخت کیوسک مطبوعاتی
  • برای ساخت جایگاه سوخت
  • به‌منظور ساخت پوشش آشیانه فرودگاهی
  • جهت ساخت پوشش سقف و دیوار سوله
  • قابل‌استفاده جهت ساخت سالن‌های ورزشی و سازه‌های صنعتی
  • جهت ساخت کلین روم

معرفی انواع ساندویچ پانل

حال که با کاربرد ساندویچ پانل در نمای ساختمان لازم می‌دانیم که در ادامه برای معرفی و آشنایی بیشتر انواع ساندویچ پانل راه برایتان معرفی کرده و درباره ویژگی‌های آن‌ها اطلاعات مختصری در اختیارتان قرار بدهیم. توصیه می‌کنیم که در ادامه این مقاله نیز همراه ما باشید.

1.ساندویچ پانل پیش‌ساخته

این قبیل است ساندویچ پانل‌ها به‌صورت پوشش سقف و دیوارهای ساختمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد و داری ۱۱ هسته مرکزی و دو لایه خارجی هستند که موارد زیر از جمله جنس هسته پانل‌ها محسوب می‌شوند:

 

  • پلی اورتان
  • پلی استایرن
  • اکس پی اس
  • پشم سنگ
  • پشم شیشه

جالب است بدانید که این مدل از ساندویچ پانل‌ها که از جنس آلومینیوم آلوزینک و گالوانیزه هستند به‌شدت کاربردی بوده و برای ساخت انواع کانکس و مکان‌های خاص مورداستفاده قرار می‌گیرند. از طرفی وضعیت این پانل‌ها سبک بوده و جزء مصالح سبک و با کارایی بسیار بالا محسوب می‌شوند.

جالب است بدانید که این مدل از ساندویچ پانل‌های دیواری به‌شدت قوی و عایق مناسب محسوب می‌شوند و قیمت مناسبی داشته و از طرفی نصب آن‌ها نیز آسان بوده و در برابر نوسانات زلزله نیز مقاوم هستند.

2.ساندویچ پانل دیواری

از دیگر انواع ساندویچ پانل می‌توانیم به ساندویچ پانل‌های دیواری اشاره کنیم که برای نصب در پوشش دیوارهای منازل مسکونی، دیوار سوله‌ها، کارگاه‌ها و سردخانه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. این قبیل از ساندویچ پانل‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف و با ضخامت ۲ تا ۴ سانتی‌متر تولید می‌شوند.

3.ساندویچ پانل‌های سقفی

از پانل‌های سقفی معمولاً برای سقف سوله‌ها استفاده می‌شود و این مدل از ساندویچ پانل مقاومت جویی بسیار بالایی دارد. این قبیل از ساندویچ پانل‌ها دارای ضخامت ۴ تا ۱۰ سانتی‌متر بوده و متناسب با سقف و دیوار تولید می‌شوند و همپوشانی آن‌ها به گونه‌ای است که از ورود آب به داخل جلوگیری می‌کنند. این مدل پانل‌ها عنوان عایق صوتی و حرارتی نیز محسوب می‌شوند.

بررسی مزایای ساندویچ پانل در نمای ساختمان

لازم به ذکر است که انواع ساندویچ پانل در نمای ساختمان مزیت‌های مختلفی دارند. موارد زیر از جمله مهم‌ترین مزایای کاربرد ساندویچ پانل در نمای ساختمان محسوب می‌شوند. این موارد مهم عبارت‌اند از:

  • داشتن رنگ‌های بسیار زیبا و در تنوع بالا
  • سهولت در نصب انواع ساندویچ پانل
  • شرایط حمل‌ونقل و جابجایی بسیار آسان
  • قابلیت استفاده در تمامی اقلیم‌ها و شرایط جوی
  • کاهش انتقال صوت و حرارت
  • مقاومت مطلوب در برابر انتقال رطوبت به داخل سازه‌ها
  • مقاوم در برابر آتش‌سوزی
  • زیست تخریب پذیری بالا
  • قابلیت استفاده در پروژه‌های مختلف
  • مقاوم در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی
  • مقاومت مطلوب در برابر زلزله، رانش زمین، باد، طوفان، کولاک و برف
  • مقاوم در برابر شرایط جوی و آب و هوایی
  • مقاومت بسیار بالا شیمیایی و بیولوژیکی
  • عدم پرداخت هزینه برای نگهداری
  • وزن مناسب و استحکام نسبتاً بالا

امیدواریم که مطالعه این مقاله برایتان مفید بوده باشد، برای مشاهده ویدیو ها می توانید به آپارات مراجعه کنید و اطلاعات لازم در زمینه کاربرد ساندویچ پانل در نمای ساختمان را به دست آورده و با آگاهی کامل برای خرید انواع ساندویچ پانل به‌منظور مصالح ساختمانی استفاده کنید. توصیه می‌کنیم به هنگام خرید انواع ساندویچ پانل حتماً به مزایای کاربرد ساندویچ پانل در نمای ساختمان‌ها دقت داشته و به کلیه نکاتی که برایتان شرح دادیم نهایت توجه را داشته باشید تا بهترین و درجه یک‌ترین پانل‌ها را خریداری کنید.

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات کیمیا پانل شیراز با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس:  09120646825     24-22-07137731520

آدرس کارخانه: شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم – بلوار کوشش شمالی – خیابان ساعی –

انتهای خیابان 801 – خیابان 802

آدرس دفتر فروش : شیراز – میدان اول

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.