شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

کاربرد ساندویچ پانل در شیراز

کاربرد ساندویچ پانل در شیراز

کاربرد ساندویچ پانل

امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا ابزار و وسایل متفاوتی به وجود آید و مورد استفاده قرار گیرد. یکی از این وسایل ساندویچ پانل است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می ­گیرد.

ساندویچ پانل­ ها را می توانیم یک ترکیب سبک بدانیم که ساختاری سه لایه دارند. همچنین ساندویچ پانل­ ها دارای یک هسته عایق هستند که لایه میانی ساندویچ پانل را به وجود می­ آورد.

همچنین برخی لایه ­های خارجی در ساندویچ پانل وجود دارد که جنس آن ها بر اساس کاربردی که دارند و همچنین شرایط مختلف از جمله شرایط آب و هوایی انتخاب می­ شود.

اما معمولا آلومینیوم بیشترین استفاده را در ساندویچ پانل ­ها دارد.

اما بازهم بسته به نوع کاربرد و نیاز مشتری­ها ممکن است از جنس­ هایی همچون ورق­های آلوزینک، استیل ها، کاغذ کرافت، انواع فویل ها و نایلون ها نیز استفاده شود. همانطور که گفتیم تمام این موارد به نیاز های مشتری و کاربرد آن ها بستگی دارد.

امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا ابزار و وسایل متفاوتی به وجود آید و مورد استفاده قرار گیرد. یکی از این وسایل ساندویچ پانل است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می­ گیرد.

ساندویچ پانل­ ها را می توانیم یک ترکیب سبک بدانیم که ساختاری سه لایه دارند. همچنین ساندویچ پانل­ها دارای یک هسته عایق هستند که لایه میانی ساندویچ پانل را به وجود می­ آورد.

همچنین برخی لایه­ های خارجی در ساندویچ پانل وجود دارد که جنس آن ها بر اساس کاربردی که دارند و همچنین شرایط مختلف از جمله شرایط آب و هوایی انتخاب می­ شود. اما معمولا آلومینیوم بیشترین استفاده را در ساندویچ پانل­ ها دارد.

اما بازهم بسته به نوع کاربرد و نیاز مشتری­ ها ممکن است از جنس­ هایی همچون ورق­ های آلوزینک، استیل ها، کاغذ کرافت، انواع فویل ها و نایلون ها نیز استفاده شود. همانطور که گفتیم تمام این موارد به نیاز های مشتری و کاربرد آن ها بستگی دارد.

کاربرد ساندویچ پانل در نمای ساختمان

کاربرد ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها نوعی ابزار ساختمانی است که کاربرد بسیار زیادی در این صنعت دارد و امروزه در ساخت و ساز­ها بسیار استفاده می­شود. این پانل ها ابزار پیش ساخته­ای هستند که برای اولین بار در سال ۱۳۹۰ ایجاد شد و بسیار نیز مورد استفاده قرار گرفت.

کاربرد این ساندویچ پانل ها آنجایی مشخص می­شود گسترش درخواست ها برای ساختمان سازی و مسکن سبب شد تا بشر به فکر ایجاد ابزار های بهتر و قوی تر و در عین حال ساده تر بیوفتند و به همین جهت دست به ساخت ساندویچ پانل ها زدند.

همچنین از دیگر دلایلی که باعث ایجاد ساندویچ پانل ها شد، مقاومت و عمر بسیار بالای آن ها است.درواقع این صنعت نیاز دارد به ابزار هایی که در عین سادگی در برابر انواع اتفاقات مختلف از جمله طوفان های شدید، سیل و یا زلزله ها مقاوم باشند و به همین جهت ساخت ساندویچ پانل ها استارت خورد.

چرا از ساندویچ پانل استفاده می شود؟

  • عایق قوی در برابر انرژی: یکی از دلایلی که سبب شد تا از این ساندویچ پانل ها استفاده شود عایق بودن آن ها در برابر نگهداری انواع انرژی است. ساندویچ پنل ها از ورود انواع دماهای مختلف جلوگیری می­کنند و سبب ذخیره انرژی در ساختمان می­شوند.

 

  • مقاومت قوی در برابر بار های ساختمان: علاوه بر نکاتی که ذکر شد، ساندویچ پانل ها در برابر انواع بار هایی که بر روی ساختمان ها سوار می شوند مقاوم هستند و به هیچ عنوان در برابر آن ها دچار ضعف نمی شوند.

 

  • سبک بودن آن ها: شاید بتوان ابزار ها و متریال های مختلفی را پیدا کرد که کار ساندویچ پانل هارا انجام دهند، اما قطعا نمی توانیم مصالح سبک تر از ساندویچ پانل ها پیدا کنیم. همین ویژگی سبب شده تا از آن ها بیشتر از سایر مصالح مشابه استفاده شود. چرا که در ساختمان سازی سبک بودن ابزار بسیار اهمیت دارد زیرا ساختمان سنگین ممکن است آسیب پذیر باشد.

 

 

  • تنوع بسیار زیاد در رنگ ها: از جمله دلایلی که باعث شده تا استفاده از ساندویچ پانل ها افزایش پیدا کند، تنوع بسیار بالای آن ها در رنگ است‌. در واقع بر اساس سلیقه مشتری و سازنده آن ها می توان از انواع رنگ های جذاب استفاده کرد.

 

  • انعطاف پذیری بالا: از دیگر ویژگی های ساندویچ پانل، انعطاف پذیری آن ها در ساخت و ساز است که می توان آن ها را به شکل ها و ابعاد مختلف در آورد.

 

  • توانایی سفارشی سازی: همچنین می توانیم ساندویچ پانل ها بر اساس نیاز های مشتری و کاربرد های مختلف به صورت سفارشی بسازیم و آن ها را در طرح های مختلف ایجاد کنیم.
انواع ساندویچ پانل

ابعاد مختلف ساندویچ پانل

همانطور که گفتیم ساندویچ پانل ها دارای انعطاف بسیار بالایی هستند به طوری که می توان آن ها را به نوع و شکلی در آورد و استفاده کرد. البته بستگی به کاربرد آن ها نیز دارد و اینکه مشتری و یا کارفرما به چه نوعی نیاز دارد. از همین رو می توان آن ها را در ابعاد مختلف ساخت و مورد استفاده قرار داد. گاهی اوقات بنابر نیاز، در ابعاد بسیار بزرگ تولید می شوند و گاهی اوقات در ابعاد کوچک تر برای کاربرد آسان تر ساخته می شود.

ابعاد ۱ متری: گاهی اوقات در ساندویچ پانل های دیواری از این ابعاد استفاده می شود. همچنین همانطور که گفتیم، بنابر نیاز مشتری ها و یا نیاز ساختمان، می توان ابعاد آن را تغییر داد و در اندازه های مختلف استفاده کرد. همین ویژگی سبب شده تا ساندویچ پنل ها امروزه بیشتر از سایر مصالح مشابه مورد استفاده قرار بگیرند.

 

انواع ساندویچ پانل ها

تا این قسمت با ویژگی های ساندویچ پانل ها آشنایی پیدا کردیم و به بررسی آن ها پرداختیم، در ادامه می پردازیم به معرفی انواع ساندویچ پانل ها، پس تا پایان با ما همراه باشید.

ساندویچ پانل های دیواری:

ساندویچ پانل های دیواری یکی از انواع ساندویچ پانل ها است که در برخی صنایع مورد استفاده قرار میگرد. این پانل ها معمولا برای پوشش و یا جداکننده های داخلی و خارجی برای استفاده در برخی سردخانه ها، سوله ها، انواع سالن های صنعتی بزرگ، انواع خانه های پیش ساخته شده و سالن های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند.

نکته مهمی که درباره ساندویچ پانل های دیواری وجود دارد این است که این ساندویچ پانل ها همیشه هم مثل نام خود به صورت دیواری نیستند، گاهی اوقات بر خلاف نامی که دارند برای برخی پوشش کف ها و ساختمان سازی ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

ساندویچ پانل های دیواری که ضخامت بالایی دارند می توانند عایق های بسیار خوبی برای کنترل دمای داخل و خارجی سردخانه ها باشند و در این زمینه بسیار کاربرد دارند. ضخامت آن نیز بنابر نیاز سردخانه ها تعیین می شود.

یکی از ویژگی های مثبت این ساندویچ پانل ها این است که استفاده از آن ها می تواند برخی هزینه های عملکردی را به شدت کاهش دهد چرا که به دلیل کیفیت بالایی که دارند می توانند مدت زمان کار کردن تجهیزات را کاهش دهند و در نتیجه همین مورد باعث می‌شود تا برخی هزینه ها نیز کاهش پیدا کند.

از ساندویچ پانل های دیواری امروزه به جای برخی مصالح از کار افتاده ای همچون پشم های شیشه، پشم سنگ و یا آجر استفاده می شود. دلیل این کار نیز این است که ساندویچ پانل ها هم وزن کمتری نسبت به سایر محصولات دارند و هم کاربرد بسیار بیشتر و آسان تری در مقایسه با برخی مصالح دارند.

همیشه گفته اند که استفاده از مصالح قدیمی مانند آجر و… ضرر های بسیار زیادی می تواند برای ساختمان داشته باشد، برای مثال این مصالح بسیار سنگین هستند و همچنین نمای ظاهری خوبی نیز ندارند. اما استفاده از ساندویچ پانل ها می تواند این موارد را حذف کرده و ظاهری بسیار زیبا در کنار کارآمدی بالا به ساختمان بدهد.

همچنین این ساندویچ پانل ها در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی، علاوه بر سبک بودن بسیار به صرفه تر نیز هستند و همین مورد می تواند کمک بسیار زیادی به ساخت و ساز ها بکند.

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل های سقفی

ساندویچ پانل های سقفی معمولا برای استفاده در پوشش های خارجی در برخی سقف های سوله ها و یا سالن ها، انبار های بزرگ و سالن های صنعتی و یا بیشتر ساختمان های مسکونی و در نهایت برخی پارکینگ ها استفاده می شوند و کاربرد بسیار زیادی نیز دارند. ساندویچ پانل های سقفی معمولا شکلی همچون ذوزنقه دارند که به دلیل داشتن هسته ای به نام پلی یورتان، می توانند یک عایق بسیار مناسب در برابر انواع حرارت ها و یا برخی رطوبت ها باشند. همچنین این ساندویچ پانل ها معمولا عایق بسیار خوبی نیز برای انواع صدا ها هستند.

ساندویچ پانل های سقفی به دلیل کاربرد های فراوان خود امروزه تبدیل به یکی از مصالح بسیار مهم در صنعت ساخت و ساز شده اند به طوری که به راحتی نمی توان برای آن ها جایگزین مناسب تهیه کرد چراکه هیچ ابزاری نمی تواند کارایی آن هارا داشته باشد.

از ویژگی های این ساندویچ پانل ها این است که هم به صورت دو ورق وجود دارند و هم به صورت یه رو ورق، همین ویژگی سبب شده تا این ساندویچ پانل ها پاسخگوی نیاز تمام مشتریان باشند و بتوانند جواب گوی انواع کارهای ساختمانی باشند.

معمولا برای ساخت سقف های سوله های بزرگ امکان استفاده از مصالح قدیمی و از کار افتاده وجود ندارد. چراکه این مصالح هم بسیار سنگین بوده و هم از قیمت های بسیار بالایی برخوردار هستند، به همین جهت بهترین گزینه برای این سقف ها استفاده از ساندویچ پانل های سقفی است. چرا که هم از کاربرد بسیار بالایی برخوردار هستند و هم قیمت مناسب تری دارند. علاوه بر این، وزن سبک این ساندویچ پانل ها نیز سبب شده تا از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشند.

علاوه بر این، با استفاده از ساندویچ پانل های دیواری می توان طول عمر این سازه ها را به شدت افزایش داد، البته طول عمر مفید. یعنی با استفاده از ساندویچ پانل های سقفی سازه های ساختمانی ما مدت بسیار زیادی در سلامت کامل هستند و به هیچ عنوان دچار مشکلات و خرابی ها نمی شوند که همین گزینه می تواند سندی باشد بر برتر بودن ساندویچ پانل های سقفی و ضرورت استفاده از آن ها در صنعت ساختمان سازی.

یکی دیگر از ویژگی های مثبت این ساندویچ پانل ها، سبک بودن آن ها است. معمولا محصولات مشابه، از وزن بسیار بالایی برخوردار هستند، مانند آجر طبیعی است با وزن بالا کار کردن نیز سخت خواهد شد و نمی توان به راحتی و با سرعت زیاد کار ها را پیش برد. به همین دلیل وجود ساندویچ پانل ها یک نعمت در این صنعت به حساب می آید.

چراکه با وزن بسیار سبک و مناسبی که دارند می توان به راحتی با آن ها کار کرد و ساخت و ساز خود را گسترش داد. علاوه بر این، ساندویچ پانل های سقفی در کنار سبک بودن از مقاومت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. یعنی اینطور نیست که بگویم چون وزن کمی دارند پس مقاومت ندارند، برعکس، با وجود وزن کم و سبک از مقاومت فوق‌العاده ای نیز برخوردار هستند که می تواند یک ویژگی منحصر به فرد برای ساندویچ پانل های سقفی باشد.

اندازه و ابعاد این ساندویچ پانل ها بر اساس نوع ورقی که در آن به کار می رود و همچنین بر اساس شرایطی که در آن مکان وجود دارد انتخاب می شود. اما امروزه ساندویچ پانل های سقفی که دارای ضخامت ۲ سانتی متری هستند توانسته‌اند جایگاه بسیار خوبی برای خود به دست آورند.

این پانل ها دارای دو ورق رنگی و سفید هستند که با استفاده از فویل آلومینیومی پوشیده شده اند. از این پانل ها برای پوشش سقف سوله ها بسیار استفاده می شود و کاربرد بسیار زیادی نیز دارد.

قیمت ساندویچ پانل

برای ساندویچ پانل ها نمی توان یک قیمت واحد و مشخص بیان کرد. به طور کلی، قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل بسته به مواد اولیه ای که آن ها تشکیل داده و نوع آن، تعیین می شود. اگر از مواد اولیه بسیار مرغوب و درجه یک استفاده شود، طبیعی است که قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند و برعکس اگر از مواد اولیه ضعیف تری استفاده شود، کمی از قیمت آن کاسته می شود.

از دیگر عوامل مهمی که می تواند در قیمت ساندویچ پانل ها موثر باشد، نوع ورق استفاده شده در آن هاست. هرچه این ورق ها قوی تر و با استحکام بیشتری باشند، قطعا قیمت آن ها نیز افزایش پیدا می کند. نوع پوششی که برای ساندویچ پانل ها استفاده شده نیز در تعیین قیمت آن ها تاثیر زیادی دارد.

همچنین ضخامت می تواند یک عامل تاثیرگذار مهم باشد، وقتی ضخامت این ساندویچ پانل ها افزایش پیدا کند طبیعی است که قیمت آن نیز بالا می رود. چراکه ضخامت می تواند وزن آن را نیز تعیین کند و همین عامل برای قیمت گذاری موثر است.

یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیر گذار در قیمت، رنگ این ساندویچ پانل ها است. هرچه رنگ ها زیباتر و حرفه ای تر باشد قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند. برای مثال گاهی اوقات مشتری ها دوست دارند از یک رنگ سفارشی استفاده کنند، همین مورد سبب می شود قیمت نیز بالا برود چرا که رنگ سفارشی کار بسیار زیادی دارد‌.امید است که اطلاعات مفید واقع شده باشد در ادامه می توانید پیج اینستا مشاهده نمایید.

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات کیمیا پانل شیراز با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس:  09120646825     24-22-07137731520

آدرس کارخانه: شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم – بلوار کوشش شمالی – خیابان ساعی –

انتهای خیابان 801 – خیابان 802

آدرس دفتر فروش : شیراز – میدان اول

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.