شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

خرید سردخانه گوشت در شیراز

خرید سردخانه گوشت در شیراز

خرید سردخانه گوشت در شیراز

سردخانه گوشت

یکی از متداولترین روش‌های نگهداری گوشت برای مدت زمان کوتاه یا طولانی سرما دادن و یا منجمد کردن است.فرآیند سرما و انجماد بایستی در شرایط خاص و دمای مناسب انجام گیرد.مواد پروتئینی از قبیل گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی به دلیل مصرف بالایی که دارند بایستی حتما در شرایط ویژه نگهداری شود زیرا در صورت کوتاهی در این امر از سلامت و بهداشت محصول می‌کاهد و کیفیت محصول افت می‌کند و باعث فساد گوشت می‌شود.ایجاد فضایی با دمای مناسب و رطوبت کافی از اساسی ترین اصول نگهداری این محصول می‌باشد.در این مقاله قصد داریم شما را با سردخانه نگهداری گوشت و انواع آن آشنا کنیم.

سردخانه گوشت

سردخانه نگهداری گوشت

بهترین روش نگهداری گوشت سرد کردن می‌باشد فرآیند جدیدی که برای سرد کردن گوشت بکار می‌رود فوق سرد نامیده می‌شود به این صورت که دمای گوشت را به سرعت تا نزدیکترین نقطه انجماد کاهش می‌دهند و سپس کمی بالاتر از نقطه انجماد نگهداری می‌کنند.سرد کردن بایستی با سرعت انجام پذیرد چرا که میکروارگانیسم های مزوفیل فرصت ناچیزی برای رشد خواهند داشت همان لحظه پس از کشتار دمای داخلی لاشه حدود 38 درجه سلسیوس است پس از مرگ بر اثر فعل و انفعالاتی که انجام می‌شود تا 40 درجه افزایش می‌یابد به همین دلیل است که باید لاشه بعد از کشتار برودت داده می‌شود تا میکروارگانیسم ها فرصتی برای رشد پیدا نکنند.

 

در سالن‌های پیش سرمایش کشتارگاه گوشت با بکار بردن سرد کننده های مکانیکی علاوه بر اینکه حرارت گوشت را کم می کنند این تغییرات را نیز کاهش می‌دهند.برای اینکه بخواهید عملیات سردسازی گوشت را انجام دهید بایستی بصورت کاملا اصولی انجام گیرد چون عملیات سردسازی گوشت ها باید طی 24 ساعت اولیه در حد بسیار مطلوب انجام شود.

این عملیات سریع موجب سفت شدن گوشت و افت گوشت و کوتاه شدن عضلات می‌گردد برای اینکه بتوانیم مانع از این اتفاق شویم مراحل باید به دو صورت مقدماتی و سپس انبار کردن در سالن های سردخانه صورت پذیرد.

سردسازی مقدماتی به مدت 18 الی 24 ساعت انجام می گیرد بعد از سردسازی اولیه لاشه به سالن سردخانه منتقل می شود که دمای آن حدود 2 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌باشد. لاشه حدود 24 ساعت تا حداکثر 72 ساعت باید در دمای بین 1 تا 2 درجه بالای صفر برسد، قبل از اینکه لاشه وارد سردخانه شود با آب سرد شستشو می‌دهند و سپس سطح گوشت را خشک می‌کنند.

 

در فرآیند سرد کردن گوشت باید مراتب را به بهترین نحو رعایت کرد چرا که باکتری ها و قارچ هایی که سبب فاسد شدن گوشت می‌شوند، رشد نکند و منجر به پدیده گندیدگی استخوان نشود باکتری هایی که سبب گندیدگی استخوان بی هوازی می‌شوند از دسته کلستریدیوم ها هستند.برای اینکه هوای برودتی به راحتی بین لاشه عبور کند آن را آویزان می‌کنند.

بعد از کشتار دام اگر گوشت گاو باشد در بخش‌های استخوانی باید حداقل کمتر از 20 درجه سانتی گراد برسد.اگر فرآیند سرمازایی به آرامی انجام شود باعث آسیب دیدن به بافت گوشت می‌شود و کیفیت کاهش پیدا می‌کند.

سردخانه بر حسب نوع گوشت و عملکردی که دارد دارای دو نوع سردخانه گوشت بالای صفر و سردخانه گوشت زیر صفر تقسیم می‌شود.

سردخانه-گوشت

سردخانه گوشت بالای صفر

همانطور که از نامش پیداست گستره دمایی سردخانه گوشت بالای صفر بین 0 تا 15 درجه سانتی گراد می‌باشد چنانچه بخواهید محصولات را مدت کوتاهی مانند یک هفته نگهداری کنید بسیار ایده آل می‌باشد.سرد کردن و کاهش دمای لاشه بایستی بلافاصله بعد از پوست کنی در مرحله کشتار انجام شود به مدت 10ساعت پس از کشتار دمای عمق لاشه بایستی کمتر از 10+ درجه سلسیوس برسد.

تامین رطوبت مناسب بین 85 تا 95 درصد می‌باشد که موجب کاهش وزن گوشت و همچنین تبخیر آب موجود در گوشت شده و کیفیت نرمال حفظ شود.بایستی اینجا مطلبی را متذکر که گاز اوزون در سردخانه های بالای صفر جهت نگهداری میوه و سبزیجات می‌باشد زیرا باعث عدم پخش گاز اتیلین شده و نتایج مثبت زیر را به دنبال دارد.

  • مانع رشد بذر میوه
  • مانع رسیدگی مجدد میوه و زود هنگام میوه
  • جلوگیری از خوردگی و فاسد شدن میوه

سردخانه گوشت زیر صفر

همان طور که از نامش پیداست محدوده دمایی از زیر صفر تعریف می‌شود.این مدل سردخانه برای نگهداری گوشت تا چندین ماه کاربرد دارد.بنابراین برای منجمد کردن انواع گوشت و حفظ و نگهداری بصورت طولانی مدت از سردخانه های زیر صفر بهره مند می‌شوند.مدت زمان نگهداری محصول بین 9 تا 12 ماه می‌باشد، گوشت را بصورت لاشه کامل، نیم لاشه، ربع لاشه، و تکه شده، بی‌استخوان بصورت منجمد نگهداری کرد.برای این موضوع می‌توان گوشت را داخل تونل انجماد با دمای حداقل 35- درجه سلسیوس و با سرعت گردش هوای 3.5 متر در ثانیه منجمد کرد.

تونل انجمادی چیست؟

عمل انجماد به روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد انجماد سریع و انجماد آرام چنانچه هدف ما انجماد سریع باشد، تونل انجمادی گزینه مناسبی می‌باشد.تونل انجمادی یک سالن پر قدرت و بزرگ با محدود دمایی بین 30- تا 60 درجه سانتی گراد می‌باشد.این تونل ها برای منجمد کردن سبزیجات گوشت، محصولات دریایی و بدون اینکه کیفیت افت کند با همان کیفیت اولیه منجمد می‌شود. 

چنانچه بخواهیم مواد غذایی را برای مدت طولانی نگهداری کنیم تونل انجماد بسیار مناسب است و در کاربری های متفاوتی عرضه می‌گردد، تونل انجماد مرغ، تونل انجماد سبزیجات، تونل انجماد بستنی، تونل انجماد گوشت، تونل انجماد ماهی و تونل انجماد میوه یکی از مهمترین ویژگی های تونل انجماد نگهداری محصولات به مدت طولانی و با حفظ کیفیت اولیه می‌باشد.

تونل انجماد

معایب رطوبت بسیار بالای سردخانه گوشت

  • رشد سریع باکتری ها و احتمال بیشتر فساد گوشت
  • افزایش قطرات آب در سردخانه و فریزر و اتاق های بسته بندی گوشت
  • موجب کاهش تاثیر سیستم های سرمایشی
  • ممانعت از خروج آب اضافی لاشه‌ها
  • شرایط برای رشد و تکثیر قارچ و کپک بر روی سطوح تاسیسات مهیا می‌کند.
  • فراهم شدن فضای ناسالم برای کارکنان
  • تخریب وسایل وخوردگی تاسیسات و سیستم ایزولاسیون

معایب رطوبت پایین سردخانه گوشت

  • کاهش غیر طبیعی وزن گوشت حین سرد کردن
  • موجب تغییر رنگ محصول و سوختگی ناشی از سرما و در نتیجه ایجاد لاشه پیر و لاغر

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات کیمیا پانل شیراز با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس:  09120646825     24-22-07137731520

آدرس کارخانه: شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم – بلوار کوشش شمالی – خیابان ساعی –

انتهای خیابان 801 – خیابان 802

آدرس دفتر فروش : شیراز – میدان اول

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.