شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

انواع درب سردخانه در شیراز

انواع درب سردخانه در شیراز

طبق اطلاعاتی که قبلا در اختیار شما عزیزان قرار دادیم ساندویچ پانل های سردخانه ای شامل دو لایه ورق گالوانیزه و هسته میانی پلی اورتان می­ باشد با تراکم لازم و ضخامت متناسب که در حد 8 تا 20 سانتی متر تولید می­ شود. میزان کشش لایه میانی باید در حد مطلوب باشد تا خواص مکانیکی خود را کاملا حفظ کند و برای نگهداری مواد غذایی­، دارویی و بهداشتی بهترین گزینه می­ باشد و قابلیت حمل و نقل و شستشوی آسانی دارد.

 

برای دریافت کیفیت بهتر با کارخانه کیمیا پانل تولید کننده انواع ساندویچ پانل در شیراز تماس حاصل فرمایید و بهترین محصول را تهیه کنید.

 

درب سردخانه چیست؟

یکی از انواع تولیدات ساندویچ پانل­، سردخانه می­ باشد.درب سردخانه از مهم ترین قطعات است که برای نگهداری و محفوظ نگه داشتن مواد داخلی کاربرد دارد.اساسی ترین گزینه طراحی این محفظه­، درب آن می­باشد که با توجه به نیاز مشتری و کاربرد لازم طراحی می­ گردد.

 

ضمنا مورد قابل ذکر به حداقل رساندن انرژی  می­ باشد که این هدف با در نظر گرفتن درب مورد نظر محیا می­ شود.چون لازم است هوای خارجی کمتری به محیط داخل وارد شود و همچنین تعداد باز و بسته شدن درب میزان انرژی را تا 50% افزایش می­ دهد بایستی درب استانداردی رادر نظر گرفت و موجب بهینه سازی و عملکرد بهتر سردخانه شد.در این حالت مواد داخلی مانند غذایی، دارویی تازه سالم می ماند. 

 

انواع درب سردخانه

درب سردخانه در سه نوع متفاوت عرضه میگردد:

 

  • درب لولایی
  • درب ریلی یا کشویی
  • درب کنترل اتمسفر  

سازه سردخانه

همانطور که قبلا متذکر شدیم، سردخانه­ ها محفظه یا اتاقی هستند در ابعاد و اندازه های متفاوت که دارای تجهیزات مکانیکی عبارتند از اواپراتور ، کندانسور و دستگاه کمپرسور تشکیل شده اند.

 

هدف این است که دما را تا حد نیاز پایین آورده و ثابت نگه دارد تا از فاسد شدن اجزای داخلی جلوگیری شود­، دمای سردخانه­ه ا با توجه به نوع محصولات داخلی از چند درجه بالای صفر تا زیر صفر متغیر می باشد.

 

بهترین نوع درب سردخانه

یکی از برجسته­ ترین وظایف این محفظه نگهداری مواد داخلی این قطعه می­ باشد که هوای مطلوب را پشتیبانی می­  کند و عملکرد آن باید بگونه­ ای باشد که انرژی داخلی به هدر نرود و استهلاک سیستم های برودتی پایین بیاید.

 

با توجه به مطالبی که ذکر شد باید درب به گونه­ ای طراحی شود که از نفوذ و درز گرما به داخل جلوگیری شود و نسبت به نیاز بایستی از درب مخصوص استفاده کرد که اتلاف انرژی به حداقل برسد.

یراق آلات درب سردخانه

بخشی از نصب مربوط می شود به اجزای تشکیل دهنده درب که شامل قفل، لوله، و دستگیره که جز یراق آلات درب می ­باشد و از مهمترین اجزای درب است.

نوع درز گیری و میزان مقاومت دمایی این نوع اجزا از اساسی ترین موارد می ­باشد به همین جهت سعی می­شود از بهترین متریال و کیفیت بالا تهیه کرد زیرا در روند کار درب و حتی عملکرد سردخانه تاثیر مستقیم دارد.

قطعا باید از کیفیت بیشتری برخوردار باشد.قفل و دستگیره از اجزای مهم درب می­ باشد و در برابر تغییرات دمایی مقاومت لازم برخوردار باشد. 

کاربرد درب سردخانه

1)درب­ های سردخانه عمدتا با ضخامت های 5 تا 17 میلیمتر ساخته می­شود ولی در سردخانه­ های ریلی معمولا با ضخامت بیشتری تولید می­ گردد.

 

2)درب­ های لولایی، کنترل اتمسفر، کشویی از المنت های حرارتی به منظور جلوگیری از یخ زدگی استفاده می­ شود.

 

3)برای در نظر گرفتن درب بایستی به نوع بسته بندی محصولاتی که وارد محفظه سردخانه می­ شود دقت کرد.

 

4)در سردخانه­ هایی که نگهداری مواد غذایی و میزان اکسیژن در ارجعیت قرار دارد مقداری گاز دی اکسید کربن تزریق می کند تا باعث کاهش میزان اکسیژن شوند به همین دلیل از درب های کنترل اتمسفر استفاده می ­شود.

 

نتیجه گیری

برای سفارش سردخانه بایستی ابتدا با کارخانه برای ساخت این متریال به طور کامل صحبت کرد تا بتوان هزینه لازم برآورد کرد.

نگهداری سردخانه هزینه بالایی دارد و نیاز به مراقبت های کافی می­ باشد و با توجه به نیاز خود بایستی نوع سردخانه را انتخاب کرد. 

در ادامه می توانید مطالب ما از طریق پیج اینستا دنبال کنید. 

انواع درب سردخانه
سردخانه با درب لولایی

درب لولایی

یکی از قدیمترین و پرکاربردترین درب هایی که از قبل تاکنون کاربرد دارد و در عرصه تولید همچنان فعالیت رو به رشدی داشته است درب لولایی می ­باشد.این درب دارای یک محور است و هنگام باز و بسته شدن حول یک محور می­ چرخد و تمام وزن درب روی لولا قرار می­ گیرد.

 

قیمت این درب بسیار پایین است و به وفور یافت می­شود.طول عمر بالا و نصب آسان از مزایای این قطعه می­ باشد. این درب چون انرژی حرارتی بالایی مصرف می کند. بایستی در مکان­هایی استفاده شود که نیاز به باز و بسته کردن زیادی نباشد.

 

به دلیل تحمل فشار و سنگینی درب بر روی یک طرف برای سایز بزرگ کاربرد مناسبی ندارد و یکی دیگر از معایب آن برای باز و بسته شدن، فضای زیادی نیاز دارد و بایستی با اندازه­ های استاندارد تولید شود تا بهترین بهره وری را داشته باشد.

 

سردخانه با درب ریلی یا کشویی

درب ریلی یا کشویی

درب کشویی یا همان ریلی، همانطور که از نامش مشخص است بر روی یک ریل قرار گرفته و به صورت خطی در امتداد ریل حرکت می کند، این درب مناسب محفظه ­هایی می باشد که نیاز است بطور مکرر باز و بسته شود و حتی به دلیل ویژگی های که دارد در ابعاد بزرگ قابل سفارش است و برای باز و بسته شدن هم نیاز به فضای زیادی ندارد.

 

این درب ­ها دارای موتور می­ باشد که باز و بسته شدن را سرعت عمل می­ بخشد و به دلیل ویژگی های بارزی که دارد در اکثر موارد قابل استفاده است.

 

سردخانه با درب کنترل اتمسفر

درب ریلی کنترل اتمسفر

سردخانه­ ها در انواع متفاوتی عرضه می ­گردند و هر کدام کاربرد خاصی دارد و با توجه به نیاز مشتری تولید می ­شود، بعضی از سردخانه ها محفظه ای برای نگهداری میوه و سبزیجات خاص می باشد شرایط نگهداری این موارد به گونه ای است که اکسیژن باید در حد مطلوب باشد و از یک حد مشخص بیشتر نشود.

 

لذا برای حفظ این مواد تدابیری شده که از یک نوع درب استفاده کنند که کشویی باشد و میزان اکسیژن کمتری از محیط خارج به داخل وارد شود و باعث طول عمر بیشتر مواد غذایی شود. یکی از ویژگی های این درب این است که براحتی باز و بسته می شود و کارایی بالایی دارند.

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات کیمیا پانل شیراز با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس:  09120646825     24-22-07137731520

آدرس کارخانه: شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم – بلوار کوشش شمالی – خیابان ساعی –

انتهای خیابان 801 – خیابان 802

آدرس دفتر فروش : شیراز – میدان اول

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.