شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

آشنایی با ساندویچ پانل ضد صوت

آشنایی با ساندویچ پانل ضد صوت

آشنایی با ساندویچ پانل ضد صوت

یکی از معضلات زندگی امروز آلودگی صوتی می­‌باشد که قطعا تاثیر زیادی در روزمره عموم دارد. برای رفع این مشکل به کمک ابزار پیش ساخته توسط سازندگان و مهندسان امروزی تدابیری اندیشیده شده است که کمک کرده است  از مصالحی استفاده کنند که تا حدودی قابلیت دفع صدا را داشته باشد.

ساندویچ پانل‌ها نسل جدیدی از مصالح پیش ساخته امروزی ست که بسیار مورد توجه اکثر مهندسان سازه قرار گرفته است این پنل ها به دلیل ویژگی‌هایی که دارند کاربرد متعددی دارد. اگر قرار باشد به منظور خاصی بکار برده شود بایستی آن ویژگی منحصر بفرد تقویت شود.

این پنل ها عایق بسیار مناسبی جهت رطوبت و نفوذ باران و آتش سوزی می­‌باشد.یکی از کاربردهای این محصول، عایق صوتی در صنایع مختلف ساخت بناهایی می‌باشد که کنترل آلودگی صوتی بسیار حائز اهمیت است، این ساندویچ پانل ها ضد صوت یا آکوستیک نام دارد.

ساندویچ پانل ضد صوت

ساندویچ پانل ضد صوت از چه موادی ساخته شده است

بطور کلی ساندویچ پانل در دو نوع سقفی و دیواری ارائه می‌شود.بایستی این موضوع را اذعان داشت که ساندویچ پانل ضد صوت یا آکوستیک بگونه­ ای تقویت شده است که قابلیت جذب صداهایی را با فرکانس بالاتر از 125 دسی بل که همانند صدای موتور جت دارا می­‌باشد.

این پانل­ ها مانند سایر ساندویچ پانل­ ها از لایه رویی و زیرین به ورق گالوانیزه محدود می­‌شود و لایه میانی فوم عایق می‌باشد که اغلب از جنس پشم سنگ با دانسیته 80 یا 120 می­‌باشد و همچنین دو ورق گالوانیزه یکی بصورت صاف و دیگری بصورت پانچ شده تعبیه می‌شود.

یکی از مشکلات عدیده ای که از قبل تاکنون داشتیم، تولید صدا در قطار، هواپیما، هلی کوپتر بسیار زیاده بوده است این متریال کاربردی کمک می‌کند که آلودگی صوتی به حداقل برسد با بکار بردن پوشش دهی پانل ها در دیوار داخلی کابین هلی‌کوپتر و در ساختار هواپیما این مشکل به حداقل می رسد زیرا پانل اجازه عبور صدا را نمی‌دهد.

ساندویچ پانل ضد صوت چگونه صدا را خنثی می کند؟

ورق های گالوانیزه به دلیل میرایی بالا و ارتعاش زیاد این متریال و به دلیل ویژگی منحصر بفردی که دارد جذب و دفع صدا به آسانی انجام می‌شود. این دو خصوصیت برای دفع صوت کاملا مکفی می­‌باشد.البته بایستی در نظر گرفت یکی از ورق های گالوانیزه به صورت صاف و دیگری بصورت سوراخ شده یا پانچ شده می‌­باشد که کمک زیادی به این مکانیزم طبیعی می­‌کند.

مراحل بدین گونه است که ابتدا صدا از لایه اولی که ورق گالوانیزه پانچ شده می‌باشد وارد می­‌شود و به پشم سنگ می‌خورد و در آنجا دریافت شده و آن را کاملا دفع می‌کند. اگر صدا ریز یا برد زیادی داشته باشد از این لایه عبور کرده به لایه دوم که ورق گالوانیزه ساده است عبور می­‌کند و دوباره به سمت لایه پشم سنگ برخورد می‌کند و صدا کاملا از بین می‌­رود و دیگر هیچ صدایی به داخل یا بیرون منتقل نمی‌شود.

ساختار ساندویچ پانل ضد صوت

انواع ورق های بکار رفته در ساندویچ پانل به صورت زیر می باشد.

1)ورق آلوزینک

2)ورق گالوانیزه

3)ورق آلومینیوم

 

1)یکی از ورق­ های کاربردی در ساخت ساندویچ پانل ورق آلوزینک می‌­باشد که ترکیبی از آلومینیوم، روی و سیلیکون است.این نوع ورق شرایط لازم در محیطی با اسیدیته بالا دارا است.

 

2)این پنل ها مخصوص محیط هایی می‌باشد که رطوبت بالایی دارد.متریال بکار رفته در این ورق zn روی با حفاظت کاتدی می‌باشد و در اندازه های متفاوت و بسته به نیاز مشتری تولید می‌­شود.این ورق در برابر خوردگی و زنگ زدگی کاملا مقاوم است.یکی از محسنات این ورق طول عمر و دوام بالای در برابر عوامل طبیعی است.قیمت پایین و هزینه کم از خصوصیات این نوع ورق می­‌باشد.

فولاد و آهن در برابر خوردگی کنترل شده می­‌باشند به همین دلیل در ساخت ساندویچ پانل، اتومبیل و رابیت های مورد استفاده در یخچال و سقف ها کاربرد موثری دارد.

 

3)آلومینیوم از جمله متریال هایی می‌باشد که بعد از آهن در صنعت کاربرد دارد.وزن سبک و نرم بودن این فلز باعث شده که انعطاف پذیر باشد و در برابر خوردگی و زنگ زدگی کاملا مقاوم است.به همین دلیل در ساخت ساندویچ پانل بسیار کاربردی می‌باشد.

ویژگی های ساندویچ پانل ضد صوت

قبل از خریداری ساندویچ پانل ضد صوت لازم است که به ویژگی آن توجه کنید

1)سهولت در حمل و نقل

2)قابلیت نصب و اجرای سریع

3)پایداری در برابر نور افتاب

4)جذب صدا و عدم انتقال به اطراف

5)جایگزین مناسبی برای مصالح قدیمی مانند آجر و بتن

6)دوام کافی در برابر پوسیدگی، خوردگی، نفوذ و تجمع میکروب

7)عدم جذب حرارت، برودت، و مقاوم در برابر رانش زمین

کاربردهای ساندویچ پانل ضد صوت

این پانل ها به دلیل ویژگی‌های منحصربفردی که دارند در مکان های پر سر و صدا بسیار کاربرد دارند.موارد استفاده از این پانل ها عبارتند از

1)کارگاه‌های تولید فلز و جوشکاری

2)لابراتورهای ضبط صدا

3)آموزشگاه‌های موسیقی

4)مدرسه‌ها

5)کارخانجات و کارگاه های صنعتی

6)سالن های سینما و آمفی تئاترها

7)پوشش دیوارها

8)قطار و کابین هواپیما

9)صنایع هوایی

شرکت کیمیا پانل تولید کننده انواع ساندویچ پانل پلی اورتان با چندین سال سابقه درخشان در زمینه تولید انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری، تولید و اجرا و نصب انواع سردخانه ..با کادر مجرب و متخصص در خدمت شما مشتریان گرامی می­‌باشد.امید است که این مطالب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.برای مشاهده ویدیوها می توانید از کانال یوتوب بهره‌مند شوید.

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات کیمیا پانل شیراز با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس:  09120646825     24-22-07137731520

آدرس کارخانه: شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم – بلوار کوشش شمالی – خیابان ساعی –

انتهای خیابان 801 – خیابان 802

آدرس دفتر فروش : شیراز – میدان اول

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.