شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

ساندویچ پانل کلین روم در شیراز

ساندویچ پانل کلین روم در شیراز

ساندویچ پانل کلین روم

ساندویچ پانل‌های کلین روم مصالحی هستند که به‌صورت پیش‌ساخته و عایق وجود دارند و همان‌گونه که از نامش پیدا است ساختاری مانند یک ساندویچ دارند که از سه لایه‌ مجزای به هم‌ چسبیده تشکیل ‌شده‌اند. ساندویچ پنل دارای یک هسته به نام عایق پانل است. برخی از فوم عایق پانل شامل، فوم اکس پی اس، فوم پلی یورتان، فوم پشم شیشه یا پشم سنگ، فوم پلی اتیلن، فوم پلی اورتان است. این پانل‌ها در ساخت کلین روم یا اتاق تمیز نیز به کار می‌روند.

اتاق تمیز (کلین روم)

اما کلین روم یا اتاق تمیز چیست؟ کلین روم یا اتاق تمیز مکانی است که داخل آن نباید گردوغبار، میکروب یا بخار مایعات وجود داشته باشد یا تا جای ممکن باید به‌صورت حداقل باشند و ورود و خروج هوا نیز تا جای ممکن کم باشد. حتی افرادی که وارد آنجا می‌شوند نیز باید لباس مخصوص داشته باشند و دوش هوا بگیرند. این اتاق‌ها در صنایع غذایی، صنایع هوافضا، داروسازی، موشک، صنایع هسته‌ای، تجهیزات بیمارستانی مورداستفاده قرار می‌گیرند که به خاطر تمیز بودن و بهداشتی بودن این ساندویچ پانل‌ها از آن‌ها در این مکان‌ها استفاده می‌شود.

مزایا و ویژگی‌های ساندویچ پانل

یکی از ویژگی‌های بارز ساندویچ پانل‌ها این است که به دلیل وزن پایین حمل‌ونقل آن‌ها راحت است و نصبشان نیز سریع و به‌آسانی انجام می­شود. دیگر نیازی به بنایی نیست و در کوتاه­ترین زمان سازه­ای بزرگ، مطابق استاندارد جهانی و باکیفیت ایجاد می‌شود.

 

همچنین ساندویچ پانل‌ها عایق‌بندی در برابر سرما، گرما، رطوبت و صدا دارند؛ به همین دلیل انرژی کمتری مصرف می­شود و در انرژی و هزینه‌های مربوط به آن صرفه‌جویی زیادی می­شود. بنابراین به دلیل اینکه عایق بسیار خوبی هستند از ساندویچ پانل می­توان در اتاق یخچالی کامیون و کامیونت‌ها برای خنک کردن محیط یخچال بهره برد چون انرژی کم‌تر استفاده می‌شود.

 

در مقابل زلزله، سیل و طوفان و حوادث غیرمترقبه نیز مقاومت بالایی دارند و از ایمنی و استحکام کافی برخوردار هستند که باعث شده طرفداران زیادی پیدا کنند.

به دلیل ضخامت کم دیواره‌های آن‌ها فضای مفید زیادی در داخل سازه در دسترس است.

همچنین این مزیت باعث می‌شود در هزینه‌های پی‌سازی و اسکلت ساختمان‌های بلند نیز صرفه‌جویی شود و به‌ دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن، هزینه‌های اضافی را در پروژه‌ها به‌شدت کاهش می‌دهند.

همچنین استفاده از فوم غیرقابل اشتعال در ساندویچ پانل‌ها باعث شده ‌است که این پانل‌ها در مقابل آتش‌سوزی نیز مقاوم باشند. در دمای بالا فقط جمع می­شوند و مشتعل نمی­شوند؛ بنابراین در مناطق مجاور یا ساختمان‌های عمومی نیز می­توان از آن استفاده کرد که این هم یکی دیگر از ویژگی‌های مهم آن‌هاست. تمام این ویژگی‌ها باعث بالا رفتن مقاومت آن‌ها و در نتیجه افزایش طول عمر آن‌ها می‌شود.

 

این ساندویچ پانل‌ها از نظر ظاهری نیز به دلیل رنگ‌بندی‌های متنوع آن جذابیت و زیبایی خاصی دارند. همچنین به دلیل کاهش ستون و تیرهای اصلی و کمکی زیبایی آنان دو چندان شده است و در معرض درهم تنیدگی و انسداد ستون­ها یا تیرها نیستند.

ساندویچ پانل‌ها قابل شستشو هستند که یکی از دلایلی که از آن‌ها در اتاق‌های تمیز استفاده می‌کنند همین قابلیت آن‌هاست. آنان همچنین مقاومت بالایی نیز در پوسیدگی، زنگ‌زدگی، خوردگی و رشد باکتری و میکروب­ها دارند.

 

ساخت کلین روم با ساندویچ پانل

معایب ساندویچ پانل‌های بی‌کیفیت

یک ساندویچ پانل باکیفیت باید تمام ویژگی‌هایی که

بهتر است بخوانید:  خرید سردخانه خرما در شیراز

در بالا ذکر کردیم نظیر کیفیت بالا، بهینه‌سازی مصرف سوخت، مقاومت بالا در برابر رطوبت و مواد شیمیایی، دما و … را داشته باشد و همچنین ایمنی و استحکام کافی در مقابل زلزله و عوامل غیرمترقبه و آتش‌سوزی را نیز دارا باشد.

 

درحالی‌که اگر این ساندویچ پانل‌ها از کیفیت خوبی برخوردار نباشند نمی‌توانند در مقابل زنگ‌زدگی یا در مقابل رطوبت که باعث رشد کپک و قارچ می‌شود، مقاومت کنند و درنتیجه باعث فروپاشی سازه می‌شود. همچنین ضخامت آن نیز اگر از حد استاندارد پایین‌تر باشد باعث می‌شود تا استحکام آن پایین بیاید و در برابر حوادث مقاومت نداشته باشد. مانع آتش‌سوزی نیز نمی‌تواند بشود و حرارت نیز از میان درزهای محل اتصالات ساندویچ پانل‌ها رد می‌شود؛ بنابراین شاید در ابتدا با هزینه‌های کمتری مواجه شوید؛ اما در انتها چندین برابر هزینه‌ها مجبور به پرداخت می‌شوید و همین‌طور ضررهای مالی و حتی جانی متوجه شما خواهد شد. پس بهتر است همیشه از محصولات باکیفیت استفاده کرد.

 

تجهیزات و اجزای ساندویچ پانل کلین روم

تجهیزات باید به‌گونه‌ای باشد که آلاینده‌ها و ذرات معلق در هوا را به خود جذب کند و در مقابل مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده‌ها نیز مقاوم باشند و قابل شستشو باشد و به‌راحتی پاک شود.

 

پنجره

پنجره‌های کلین روم دو مدل هستند. یک نوع آن پنجره شیشه‌ای تک جداره و نوع دیگرش پنجره‌ دوجداره است. پنجره شیشه‌ای تک جداره که تک لایه هستند قیمتشان پایین‌تر است اما شفافیت بالایی دارند و نصب آن‌ها نیز ساده و راحت است. پنجره‌های دوجداره عایق دارند اما آن‌ها نیز شفافیت بالایی دارند. این پنجره‌های دو جداره همچنین ظاهر بسیار زیبایی دارند و عایق حرارتی هستند. ماده‌ای خشک‌کننده در قاب پنجره‌ها قرار داده شده تا بخار آب در پنجره دو جداره ظاهر نشود. مواد اصلی آن شیشه‌، لاستیک پلی سولفید و خشک‌کننده، شاخه‌های زاویه‌دار، جداکننده لبه‌های گرم و لاستیک بوتیل هستند.

 

درب کشویی اتاق تمیز

این درها مخصوصاً در جاهایی که فضای کمتری وجود دارند، مناسب‌ترند و به دلیل این‌که کاملاً صاف و بی‌صدا هستند گزینه مناسبی برای اتاق‌هاست. از ویژگی‌های این درها این است که عایق صدا دارند و باز و بسته شدن آن صاف و راحت است. این درها بسیار عالی جلوی گردوغبار و باکتری و نشت هوا را می‌گیرند. همین‌طور ضد حریق، بسیار با دوام، ظریف، زیبا و قابل‌اعتماد هستند.

 

جعبه عبور اتاق تمیز

جعبه عبور از تجهیزات دیگر کلین روم‌ها هستند. در کلین روم مکانی بنام پس باکس وجود دارد که از آن‌ برای انتقال وسایل کوچک بین مناطق تمیز و مناطق تمیز دیگر یا مناطق تمیز و مناطق غیر تمیز استفاده می‌شود تا درهای اتاق تمیز خیلی کمتر باز و بسته بشوند تا از آن‌ها در برابر آلودگی‌ها محافظت می‌شود. جنس آن‌ها از فولاد ضدزنگ ساخته‌شده است و کاملاً صاف هستند. این درها از دو طرف به یکدیگر با دستگاه‌های متصل‌کننده‌های الکترونیکی و مکانیکی قفل می‌شوند و مجهز به لامپ‌های میکروب‌کشی فرابنفش هستند. جعبه پاس معمولاً در فناوری‌های میکرو و کارخانه‌های داروسازی، بیمارستان‌ها، صنایع فرآوری مواد غذایی، آزمایشگاه‌های بیولوژیکی، کارخانه‌های الکترونیک و مکان‌هایی که نیاز به تصفیه هوا دارند مورداستفاده قرار می‌گیرد. این درها دارای فیلتر با راندمان بالا برای اطمینان از سطح تصفیه بوده و همچنین عملکرد آب‌بندی بالایی هستند.

بهتر است بخوانید:  مشخصات فنی ساندویچ پانل دیواری در شیراز

 

درهای فرار اضطراری اتاق‌های تمیز

این درها که برای مواقع اضطراری مانند آتش‌سوزی تعبیه شده‌اند امکان تخلیه سریع‌تر را در مواقع اضطراری فراهم می‌کند که یک میله‌ تصادف روی آن با علائم خروجی منتهی به آن قرار دارد و در قسمت بیرونی ساختمان نصب می‌شود. این درها استحکام بالایی دارند و تغییر شکل نمی‌دهند، کاملاً صاف هستند تا به‌راحتی بتوانند تمیز شوند. همین‌طور راحت، ایمن و دارای هوابندی و عایق صدا هستند و رنگ و درخشندگی ثابت دارند.

 

سیستم گوشه‌ اتاق تمیز

این سیستم که در اتصالات سقف و کف پارتیشن به کار می‌رود گردش جریان هوا را روان‌تر می‌کند و باعث می‌شود تا گردوغبار، باکتری، میکروارگانیزم‌ها و … در گوشه‌ها ایجاد یا انباشته نشود. همچنین برخوردها را کاهش می‌دهد و در فضا صرفه‌جویی می‌کند و ظاهری زیبا می‌بخشد و سطح آن نیز کاملاً صاف است و به‌راحتی تمیز می‌شود.

 

سیستم سقف اتاق تمیز

این بخش یکی از بخش‌های مهم سیستم اتاق تمیز است که از یک سیستم سقفی و یک سیستم شبکه آلیاژ آلومینیوم تشکیل‌شده است. علاوه‌ بر اتاق‌های تمیز در صنایع الکترونیک، صنایع نظامی، صنایع شیمیایی و … نیز کاربردهای زیادی دارد. همچنین در سیستم‌های روشنایی، سیستم‌های پخش و سیستم‌های آتش‌نشانی وجود دارند. این سیستم‌ها وزن بسیار سبک و استحکام بالایی دارند و به‌راحتی نیز نصب می­شوند. همچنین به‌قدری محکم هستند که می­توان حتی بر روی پشت‌بام آن راه رفت و تا وزن 140 کیلوگرم را تحمل می­کند.

 

کف اتاق تمیز

از یک یا چند رنگ مختلف تشکیل شده و دارای بافت تزئینی ظریفی است، در برابر سایش و خوردگی شیمیایی مقاوم است. از مزایای دیگر آن ضد فشار، ضد لغزش، ضد آب، ضد آتش و … است. همچنین در برابر مواد اسیدی و قلیایی و سایش مقاومت بالایی دارد و از تولید باکتری جلوگیری می­کند و تمیز می­ماند. رنگ آن را نیز هر کس می­تواند بنا بر سلیقه خود سفارش دهد.

 

تجهیزات هواساز کلین روم

 این تجهیزات میزان چرخش حجمی هوا را در هر دقیقه تأمین می‌کند. با این کار پاک‌سازی ابتدایی آلاینده‌ها و ذرات را انجام می­دهند.

 

کانال‌های هوا

این کانال‌های الکتریک از جنس پلی اورتان یا پوشش گالوانیزه طراحی شده‌اند. به‌گونه‌ای هستند تا کمترین میزان مقاومت نسبت به جریان هوا را داشته باشند و تمام خروجی‌های هوای آن‌ها بسته‌شده است.

 

درب‌های کلین روم

این درها دارای شیشه‌های دوجداره هستند کاملاً سطحشان صاف است و مخصوص کلین روم هستند که صاف و بدون برجستگی است.

 

تعدیل‌کننده‌های صدا

این تعدیل‌کننده‌ها باعث می‌شوند تا آلودگی صوتی به حداقل میزان ممکن برسد. نسبت به جریان هوا مقاومت پایینی دارند و باعث می‌شوند تا بوی نامطبوعی ایجاد نشود. همچنین ضد حریق نیز هستند.

 

عایق‌بندی حرارتی و صوتی

تمامی کانال‌های کلین روم دارای عایق‌بندی‌ و لایه‌بندی‌ مناسبی هستند تا از خروج بخار و حرارت و صدا جلوگیری کنند.

میزها و نیمکت‌های کلین روم، دوش هوا، فن فیلتر، دستمال‌های مخصوص کلین روم و لباس‌های اتاق و گیج اختلاف فشار نیز از دیگر تجهیزات مهم کلین روم هستند.

برای محیط‌هایی کاملاً ایزوله در ساندویچ پانل کلین روم معمولاً از پیچ استفاده نمی‌شود تا کوچک‌ترین شیارهایی وجود نداشته باشد و باعث ایجاد مشکلاتی مانند ایجاد میکروب و انواع قارچ نشود.

 

بهتر است بخوانید:  انواع ضخامت ساندویچ پانل در شیراز
نمای داخلی کلین روم

عوامل مؤثر بر قیمت کلین روم

عوامل مختلفی بر هزینه اتاق تمیز تأثیر می‌گذارد مثلاً هزینه اتاق تمیز دارویی در مقایسه با دیگر اتاق‌های تمیز بیشتر است. هر چه درجه تمیزی هوا بالاتر باشد، هزینه آن نیز بالاتر می­رود. همچنین هر چه میزان تغییر هوا بیشتر باشد، جریان هوای بیشتری موردنیاز است. دما و رطوبت هوا، فشارهای مختلف، کنترل خودکار و نمایشگر، سطوح مختلف مواد و موارد دیگری از این قبیل که تمامی آن‌ها بر هزینه و قیمت­گذاری آن تأثیر می‌گذارند.

 

در کل، طراحی اتاق تمیز به سه مرحله طبقه‌بندی می‌شود. در طراحی اولیه، طراحی مفهومی و طراحی جزییات که برای تعیین قیمت باید دقیق مشخص شود که در هر قسمت چه می­خواهیم تا بر اساس آن قیمت‌گذاری شود.

 

ساندویچ پانل آلومینیوم

این سازه نیز برای ساخت کلین روم استفاده می‌شود اما بیشتر از آن برای صنایعی مانند ساختمان‌سازی، خودروسازی، کشتی‌سازی و … استفاده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید آلومینیوم فلزی است که بهترین رسانای حرارت و الکتریسیته است و همچنین مقاومت بالایی در مقابل خوردگی دارد و بسیار سبک است. به همین دلیل اغلب در صنایع ساختمانی، برودتی، لوازم‌خانگی، پلاک سازی و دیگر صنایع استفاده می‌شود. این فلز همچنین به دلیل داشتن شکل‌پذیری عالی، مقاومت به خوردگی، قابلیت جوشکاری خوب و استحکام بالای آن، در انواع سازه‌ها صنایع هوایی و دریایی، خطوط انتقال برق، وسایل نقلیه و … نیز استفاده می‌شود. در ساندویچ پانل‌های آلومینیوم نیز تنوع رنگ بسیار زیاد است تقریباً می‌توان گفت که ۴۰ رنگ مختلف دارد که باعث می‌شود این سازه طرحی بسیار مدرن و شیک داشته باشد. همچنین به دلیل غیر سمی بودن این ماده می‌توان از آن در صنایع بهداشتی، دارویی و بسته‌بندی مواد غذایی نیز استفاده کرد.

 

ساندویچ پانل رنگی

ساندویچ پانل‌ها در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند. از پرطرفدارترین رنگ‌های آن‌ها رنگ‌های سفید یخچالی، نارنجی، پرتقالی، قرمز، قهوه‌ای سوخته، سفالی، صورتی، بنفش، نقره‌ای، طوسی، سبز یشمی و کرمی است. این رنگ‌ها ظاهری زیبا و جذاب به آن‌ها می‌دهد. همچنین باعث طول عمر بیشتر، دوام پوشش، محافظت از سایش و پوسیدگی و فرورفتگی‌های سازه نیز می‌شود. البته این رنگ‌آمیزی آن تأثیری در قیمت پانل‌ها نمی‌گذارد. تمامی آن‌ها به‌صورت کوره­ای رنگ‌آمیزی می‌شوند. این رنگ‌ها زیبایی خاصی به نمای سازه می‌دهند و باعث جلب‌توجه بیشتر مشتریان می‌شود.

 

تنوع رنگ ساندویچ پانل

از نکات مهمی که در ساندویچ پانل‌ها باید رعایت شود یکی این است که تمامی مراحل نصب آن باید توسط نیروهای کارآزموده و متخصص انجام شود و تمام نکات فنی و ایمنی آن به‌درستی رعایت شود. دیگر اینکه باید از سرویس‌های بعد از نصب نیز غافل نشویم و به آن نیز توجه کنیم؛ زیرا سهل‌انگاری در هر کدام از این موارد باعث می‌شود که با عواقب زیادی مواجه شویم و باعث فاجعه و هزینه‌های سنگین برای ما شود.

ساختمان با نمای ساندویچ پانل

جهت مشاهده ویدیوها می توانید به آپارات مراجعه نمایید.

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات کیمیا پانل شیراز با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس:  09120646825     24-22-07137731520

آدرس کارخانه: شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم – بلوار کوشش شمالی – خیابان ساعی –

انتهای خیابان 801 – خیابان 802

آدرس دفتر فروش : شیراز – میدان اول

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.