شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

ساندویچ پانل بی کیفیت

ساندویچ پانل بی کیفیت

هدف ما از نوشتن این مقاله بررسی و شرح معایب پانل‌های بی‌کیفیت است. اما در همین راستا به توضیح موارد بسیاری درباره ساندویچ‌های پانل، عناوین مربوط به آن‌ها و حتی مزایای ساندویچ پانل باکیفیت خواهیم پرداخت.

ساندویچ پانل بی کیفیت

ساندویچ پانل چیست؟

در چند دهه اخیر، ساندویچ پانل به‌عنوان یک راه‌حل فوق‌العاده در صنعت ساخت‌وساز ثابت شده است. طبق تعریف، این ماده یک جزء خود نگهدارنده است که دو هدف همزمان را انجام می‌دهد:

  • پارتیشن‌بندی (سقف یا دیوار)
  • عایق حرارتی

امروزه بسیاری از ساختمان‌ها از روکش‌های ساخته‌شده از پانل ساندویچ عایق استفاده می‌کنند.

ساندویچ پانل عایق محصولی متشکل از یک هسته عایق است که در بین دو پوسته کامپوزیت فلزی یا پلیمری قرار گرفته است. هسته‌ها را می‌توان از انواع مختلفی از مواد عایق مانند پلی ایزوسیانورات، پلی استایرن منبسط شده، پلی اورتان سفت و سخت و پشم معدنی ساخت. البته هسته‌های عایق نیز ممکن است از مواد کامپوزیتی ایجاد شوند.

در واقع در ابتدایی‌ترین اصطلاح برای تعریف ساندویچ پانل، باید گفت که ساندویچ پانل نوعی پانل است که از سه (یا گاهی اوقات بیشتر) مواد تشکیل شده است که به هم چسبیده‌اند و یک کل واحد را تشکیل می‌دهند. این پانل‌ها را حتی پانل‌های کامپوزیت نیز می‌نامند، چرا که از بیش از یک نوع ماده تشکیل شده‌اند. علت اشاره به ساندویچ در نام‌گذاری این پانل‌ها، به دلیل پیکربندی پانل‌ها و نحوه‌ ساختمان‌ آن‌ها است.

ساندویچ پانل‌ها در سه نوع اصلی موجود هستند. هر کدام از یک هسته پانل خاص استفاده می‌کنند. بنابراین همان‌طور که اشاره شد، انواع پانل با هسته‌های ساخته‌شده از پلی اورتان، پشم معدنی و EPS وجود دارد که هر يک از این‌ها برای رفع نیازهای خاص و به‌کارگیری در مکان خاص در نظر گرفته شده است.

ساندویچ پانل‌ها دارای سه جزء اساسی هستند:

  • دو لایه رو به بیرون
  • یک هسته ضخیم

با توجه به تعریف، به‌گونه‌ای است که دو پانل بیرونی به‌عنوان «نان» ساندویچ هسته آن به‌عنوان گوشت معرفی‌ می‌شود.

ساختار ساندویچ پانل

به‌طور کلی، این دو لایه رو به بیرون برای کمک کردن به افزایش دوام کلی پانل اعمال می‌شوند یا در موارد خاص می‌توان لایه‌های اضافی دیگری را به ساندویچ پانل اضافه کرد تا سایر ویژگی‌های استحکامی آن را افزایش دهد. برای این منظور علاوه بر بخش‌های رویی و درون ساندویچ پانل، پوشش‌هایی که از آسیب مکانیکی و خوردگی محافظت می‌کنند نیز به آن اضافه می‌شود.

هر یک از این لایه‌ها و ویژگی‌های پانل می‌تواند برای یک پروژه بسیار مهم باشد، البته بسته به محیطی که سیستم ساندویچ پانل در آن قرار دارد.

ساندویچ پانل بی‌کیفیت

دیوارها و سقف خانه‌ها، درب‌ها و پانل‌های کف در ساخت وسایل نقلیه و بسیاری از موارد دیگر، از ساندویچ پانل ساخته می‌شوند. به‌طوری‌که ساندویچ پانل‌های طراحی‌شده به‌صورت جداگانه به بخشی ضروری از زندگی امروزی تبدیل شده‌اند.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، مواد هسته و لایه‌های بالایی به اطمینان از استحکام مکانیکی کمک می‌کنند. با این حال، یک فرآیند باید در این زمینه رعایت شود که این فرآیند نسبت لایه‌های بالایی به مواد هسته است.

به‌گونه‌ای که ماده هسته باید دارای چنان استحکام ذاتی و مقاومت فشاری بالایی باشد که فاصله بین لایه‌های بالایی هنگام خم شدن ساختار ساندویچی ثابت بماند. اگر این اصل تضمین نشده باشد، استحکام خمشی ساندویچ پانل بلافاصله از بین می‌رود. به‌خصوص هنگامی که از این پانل‌ها در ساخت وسایل نقلیه استفاده می‌شود. به همین دلیل بحث کیفیت در این زمینه بسیار حائز اهمیت بوده و باید به استاندارد‌های کیفیتی آن آگاه بود تا مشکل‌ساز نشود.

بهتر است بخوانید:  خرید سردخانه مرکبات در شیراز

برای آگاهی از میزان کیفیت، باید محصول موردنظر خود را با پیکربندی ساندویچ پانل بررسی کنید. بسته به کاربرد و محل استفاده، مشخصات موردنیاز و هدف از استفاده، سازندگان ساندویچ پانل، می‌توانند محصول مناسب را برای شما ایجاد کنند. انتخاب ترکیبات مختلف مواد در زمینه پلاستیک‌های تقویت شده با الیاف بسیار زیاد است و خواص موجود به‌اندازه انتخاب مواد متنوع هستند.

به‌صورت کلی اگر عایق به کار برده شده در پانل احتراق‌پذیر باشد، احتمال خطر آتش‌سوزی به میزان زیادی بالا می‌رود. در واقع به دلیل خاصیت نفوذناپذیری ساندویچ‌های پانل خاموش کردن آتش در ساختمان‌هایی که دارای پانل‌های ساخته شده از محصولات قابل‌احتراق هستند، اغلب برای آتش‌نشانان بسیار دشوار است که در بیشتر موارد به تخریب کامل ساختمان می‌انجامد. در حقیقت دلیل این فرآیند این است که محصولات قابل‌احتراق، قادر هستند مقادیر زیادی دود و گاز سمی را به آتش اضافه کنند.

این مواد عایق رایج و به کار برده شده در ساندویچ پانل‌ها بر اساس سطح احتراق آن‌ها رتبه‌بندی می‌شوند. ما پیش از این مواد به کار برده شده و انواع فلاشینگ ساندویچ پانل را به‌صورت جزئی مطرح کردیم اما در ادامه می‌خواهیم مواد رایج و قابل‌احتراق را شرح دهیم:

الیاف شیشه یا پشم معدنی غیرقابل‌احتراق است.

درست است که عایق فایبرگلاس غیرقابل‌ احتراق است اما نمی‌تواند مانند پشم معدنی در برابر آتش مقاومت کند. به‌طوری‌که پشم معدنی می‌تواند به‌عنوان یک آتش‌نشانی مورداستفاده قرار بگیرد. البته هر دو متریال مقرون‌به‌صرفه هستند که نصب آن‌ها آسان است.

پلی اورتان یا پلی ایزوسیانورات قابل‌احتراق است.

عایق حرارتی ارائه‌شده به‌وسیله فوم‌های پلی اورتان و پلی ایزوسیانورات قادر است به تجمع سریع گرما در صورت آتش‌سوزی منجر شود و امکان دارد به گسترش سریع آن بیانجامد. پلی اورتان و پلی ایزوسیانورات می‌توانند در محدوده 343 درجه سانتی‌گراد تا 537 درجه سانتی‌گراد آتش بگیرند و در حین سوختن دود غلیظ و سیاهی از خود آزاد کنند.

پلاستیک تقویت شده با فایبرگلاس (FRP) یا رزین پلی استر تقویت شده با شیشه قابل‌احتراق است.

ماده FRP (کامپوزیت مسلح شده پلیمری) از کامپوزیت ساخته شده از یک ماتریس پلیمری ساخته شده است که با مواد دیگری مانند شیشه و کربن تقویت می‌شود. این ماده در ساخت‌وساز، اغلب در صنعت هوافضا مورداستفاده قرار می‌گیرد. FRP همچنین مانند پلی اورتان و پلی ایزوسیانورات در محدوده 343 درجه سانتی‌گراد تا 537 درجه سانتی‌گراد مشتعل می‌شود و در هنگام سوختن دود دوده آزاد می‌کند، این ماده می‌تواند به‌سرعت ذوب و جاری شود و سوخت آتش موجود را تأمین کند.

پلی استایرن منبسط شده یا پلی اتیلن به مقدار قابل‌توجهی خاصیت احتراق‌پذیری دارد.

از آنجایی که ساندویچ پانل‌ها مصالح ساختاری نیستند و مواد پرده‌ای می‌باشند که به‌عنوان لایه عایق عمل می‌کنند، باید عاملی برای بهبود کیفیت و ایمنی یا آسایش شما باشند. بنابر‌این توجه به کیفیت برای شما جزء اولویت‌ها قرار می‌گیرد.

بهتر است بخوانید:  آشنایی با ساندویچ پانل پلی اورتان

کیفیت همواره در همه موارد مهم‌ترین مسئله بوده که به کالا و کارایی آن ارزش می‌بخشد. استفاده از محصول بی‌کیفیت نه‌تنها با فرسودگی همراه است بلکه به‌گونه‌ای پول شما را هدر می‌دهد.

ساندویچ پانل سقفی

انواع ساندویچ پانل

در بیان کلی، انواع ساندویچ پانل بر اساس مواد عایق حرارتی به کار برده شده به‌عنوان هسته گروه‌بندی می‌شوند. ساندویچ پانل‌ها با هسته‌های EPS، پشم معدنی و پلی اورتان همگی به‌راحتی در دسترس قرار دارند. این مواد به‌صورت عمده از نظر عملکرد عایق حرارتی، عایق صدا، واکنش در برابر آتش و وزن دارای تفاوت‌هایی هستند. 

قطعاً بحث کیفیت و تفاوت، دو مورد کاملاً جدا و غیرقابل مقایسه هستند. ساندویچ‌های پانل نیز دارای تفاوت‌هایی نسبت به یکدیگر هستند که غیرقابل قیاس با مسئله کیفیت است.

این پانل‌ها در موارد زیر متفاوت هستند:

  • طول

2 تا 18 متر

  • ضخامت

40 تا 230 میلی‌متر

  • نوع هسته

پشم معدنی، EPS، پلی اورتان

  • پروفیل

صاف، ریز پروفیل، خط شفاف، شیاردار و غیره

  • پوشش‌های محافظ

پلی استر SP، SP پلی استر Mat Pearl، Cesar PUR 55، آلوزینک

  • رنگ‌های روکش

ساندویچ‌های پانل (هم خارجی و هم داخلی)

همان‌طور که می‌دانید ساندویچ پانل‌ها در دو نسخه‌ی دیواری و سقفی موجود هستند که برای انواع مکان‌ها و سازه‌های زیر موجود هستند:

  • انبارها و مراکز لجستیکی
  • امکانات تولید کارگاه‌ها
  • سردخانه‌ها و فریزرها
  • نمایشگاه‌های خودرو
  • مغازه‌ها

اماکن تفریحی و ورزشی (استخرها، زمین‌ها و سالن‌ها)

کاربرد ساندویچ پانل

مزایای استفاده از ساندویچ پانل‌های باکیفیت

قطعاً کیفیت بالا به شما اطمینان خاطر و ضمانت راحتی می‌دهد که نمی‌توان از یک ساندویچ پانل بی‌کیفیت چنین انتظاری را داشت. در ادامه نمونه‌هایی از مزایای استفاده از ساندویچ پانل آورده شده است.

توجه بسیاری از افراد به زیبایی‌شناسی و سبک­های نماپردازی در کنار کارکرد اساسی سازه­های صنعتی معطوف شده است. نما و ظاهر مطلوب و زیبای محل کسب‌وکار، چه یک کارخانه تولیدی باشد یا یک فروشگاه و حتی یک نمایشگاه خودرو، در اکثر اوقات نشان‌دهنده میزان اعتماد به برند حاضر است. ساندویچ پانل راه‌حل‌های جالب بسیاری را با طیف وسیعی از انواع پوشش و رنگ‌های روکش ارائه می‌دهد که علتی بر زیبایی و اثرگذاری هر چه بیشتر آن‌ها به شمار می‌رود. حتی طیف وسیعی از این طرح‌های انتخابی را می‌توان به‌صورت دلخواه و یا بر اساس اصول زیبایی‌شناختی به هم متصل کرد که می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای داشته باشد تا توجه‌ها را به خود جلب کند و نوع تجارت را به شکلی برجسته نمایان کند و تفاوتی ندارد که سبک کلاسیک‌تر یا مدرن‌تر باشد. با توجه به این مسئله که سطح این پانل‌ها متخلخل نبوده و هموار است، سریع و آسان تمیز می‌شوند. از آنجایی که مواد پوشش این پانل‌ها کاملاً در برابر عواملی چون برخورد فیزیکی و مایعات مقاوم می‌باشند، بنابراین تمیز کردن منظم ساختار و ظاهر آن را برای چندین سال تمیز و جدید نگاه می‌دارد.

قضاوت‌های زیبایی‌شناختی بر احساسات و ترجیحات ما تأثیر می‌گذارند. زیبایی‌شناسی به‌طور محدود به‌عنوان مطالعه زیبایی تعریف می‌شود. قطعاً این نکته در رابطه با محیط کار شما و تأثیر آن بر عملکرد شما بی‌ربط نیست. استفاده از ساختار‌های زیبا قطعاً نتایج خوبی را با خود به همراه خواهد داشت و شما را شگفت‌زده خواهد کرد. تأثیر ساندویچ پانل در زیبایی دکوراسیون یک مسئله انکارناپذیر است که باعث بهبود ظاهر محل کار شما خواهد شد.

بهتر است بخوانید:  خرید سردخانه گوشت در شیراز

در مقایسه دو فناوری رایج مورداستفاده در ساخت‌وساز، میان استفاده از مصالح ساختمانی و ساندویچ پانل،  قطعاً ساندویچ پانل بهترین گزینه خواهد بود. در نظر بگیرید که در یکی از موارد پارتیشن‌های خارجی از دیوارهای آجری دوتایی تشکیل شده‌اند، در حالی که در مورد دیگر از پانل‌های ساندویچ تشکیل شده‌اند.

در رابطه با مورد اول لازم است از کارهای زیر کمک بگیریم:

  • دیوارسازی
  • نصب عایق حرارتی
  • نصب لایه خارجی

این موارد در مورد ساندویچ پانل صدق نکرده و اعمال آن بسیار آسان‌‌تر و به‌صرفه‌تر است (چه در مورد زمان و چه در مورد هزینه). پانل‌ها اجزای نهایی هستند که برای نصب آسان مناسب هستند، به‌عنوان مثال برای سازه فولادی با توجه به وضعیت موجود در بازار خدمات ساختمانی، زمان کار نقش کلیدی در فرآیند بهینه‌سازی هزینه ایفا می‌کند. تکمیل سریع فرآیند سازه سبب صرف هزینه‌های خدمات ساخت‌وساز کمتری می­شود. از آنجایی که این دست از هزینه­ ها در سال‌های اخیر به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته­اند، تکمیل سریع سازه­ها می­تواند یک عامل بهبودبخش در درصد هزینه­های ایجاد شده به شمار آید.

به‌طور کلی از آنجایی که پانل‌های ساندویچ باکیفیت نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمی دارند و می‌توانند انواع آب‌وهوا را تحمل کنند، بسیار بادوام هستند و طول عمر بالایی دارند. آن‌ها برای سازه‌هایی که برای مدت طولانی ساخته شده‌اند ایده آل هستند. در عین حال، نسبت به مصالح ساختمانی، چندان گران و پرهزینه نیستند؛ بنابراین یک انتخاب عالی برای انواع پروژه‌های ساختمانی است.

این پانل‌ها اخیراً به دلیل مزایای بی‌شماری که دارند در ساخت‌وساز کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده‌اند. جذابیت زیبایی‌شناختی و همچنین پتانسیل طراحی، آن‌ها را به انتخابی ایده آل برای معماران تبدیل می‌کند. علاوه بر این، ویژگی‌های آکوستیک‌شان به آن‌ها برتری نسبت به سایر مواد سقف در ساخت‌وساز می‌دهد. یک روکش با کیفیت و غیرقابل نفوذ می‌تواند به‌عنوان یک مانع رطوبت برای دیوار یا پانل سقف در یک خانه عمل کند. می‌توان از یک روکش مقاوم در برابر سایش برای نمای بالای یک پانل کف استفاده کرد.

نمای ساندویچ پانل

کیفیت هر محصولی به انتخاب شما و مواد سازنده محصول بستگی دارد. ساندویچ پانل یک نمونه محافظی است که جهت پوشش دهی سقف و جلوگیری از ورود هرگونه آلاینده و رطوبت نصب می‌شود. بدین جهت یک پانل بی‌کیفیت شما را به هدف موردنظر نمی‌رساند و عملکرد ضعیفی در پوشش سقف یا دیوار‌ها خواهد داشت. از این رو از اطلاعات ارائه شده برای معایب و فواید ساندویچ پانل استفاده کنید و بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.برای مشاهده ویدیوها می توانید به گالری ویدیو مراجعه نمایید.

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات کیمیا پانل شیراز با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس:  09120646825     24-22-07137731520

آدرس کارخانه: شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم – بلوار کوشش شمالی – خیابان ساعی –

انتهای خیابان 801 – خیابان 802

آدرس دفتر فروش : شیراز – میدان اول

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.