شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

آشنایی با کانکس نگهبانی

آشنایی با کانکس نگهبانی

آشنایی با کانکس نگهبانی

اگر بخواهیم به اختصار در مورد واژه کانکس نگهبانی توضیح دهیم، سازه­ای پیش ساخته می­ باشد که با عناوین متفاوتی مطرح می­ شود. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در این خصوص بیان کنیم. در طراحی این مدل کانکس ها نسبت به سایر موارد تولید شده مانند کانکس­ های کارخانه، کارگاه در ابعاد کوچکتری تولید می­ گردد.

 

این کانکس ­ها معمولا با نام اتاقک نگهبانی شناخته شده­ اند. اگر بخواهیم متراژ نرمال برای این کانکس در نظر بگیریم 2*2 می ­باشد. چنانچه قرار باشد افراد بیشتری مستقر شوند نیاز است در طول و عرض تغییراتی صورت گیرد. اگر تمایل به خرید کانکس نگهبانی دارید این مطالب را حتما مطالعه بفرمایید.

 

کانکس نگهبانی چیست؟

تعریفی که از کانکس نگهبانی می ­توان کرد این است که جهت حفاظت،  کنترل ورود و خروج افراد و خودروها در یک مکان عمومی و خصوصی می ­باشد. بطور مثال از اتاقک نگهبانی در مجتمع مسکونی، تجاری، بیمارستان ­ها، دانشگاه­ ها ، پارکینگ­­­­­­­ ها و مناطق حفاظت شده، کارخانه ها و بسیاری ارگان­ ها که کیوسک­ های رنگی در طرح های مختلفی نیز وجود دارد.

 

این کانکس­ ها دارای درب ها و پنجره­ های بزرگی می­ باشد که احاطه کامل نسبت به اطراف داشته باشند و به علت ابزارهای کنترلی که دارند به طور کامل نسبت به محیط بیرون اشراف داشته باشند. بنابر درخواست افراد جهت نگهبانی و حراست پنجره در سه ضلع کانکس تعبیه می­ شود و در ضلع آخر هم درب ورودی قرار می­ گیرد.

 

اگر بخواهیم کانکس را در تعاریف مختلفی بیان کنیم شامل کیوسک نگهبانی sentry kiosk کانکس امنیت secuirity booth کانکس حفاظت guard kiosk .

طراحی کانکس توسط مهندسان سازه با ابعاد تعریف شده­ ی 1متری  – 4 متری- 6متری انجام می­ شود، مساحت این اتاقک ها بستگی به نوع کاربری و تعداد افراد مستقر شده نیز دارد و برای اهداف گوناگونی اجرا می­ گردد. کیوسک نگهبانی اغلب جهت حفاظت از محیط های خاص تولید می­ گردد.

 

تولید و اجرای این سازه پیش ساخته محدود به کارخانه ها و ادارات نمی­ باشد بلکه در اکثر مکان ­های عمومی و خصوصی قابل استفاده می­ باشد مانند مجتمع ها، بانک ها، بیمارستان ها، پارکینگ ها، ورودی نمایشگاه ها، ویلاها، سوییت ها، می­توان نام برد تعداد کثیری از این کیوسک ها در سطح شهر یا شهرک یا مناطق اطراف شهر قابل رویت هستند و بسیار کاربردی می­ باشد.

 

 

بهتر است بخوانید:  خرید ساندویچ پانل در شیراز
کانکس نگهبانی

خصوصیات کانکس نگهبانی چیست؟

ابتدای مقاله توضیحاتی در باب کانکس نگهبانی داده شد قصد داریم این اطلاعات را به تفصیل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بدیهی است بدانید که با پیشرفتی که در صنعت ساخت و ساز صورت گرفته است با نازلترین قیمت و حداقل زمان ممکن کانکس­ هایی اجرا کرد که برای فضاهای بزرگی همچون مجتمع مسکونی، بیمارستان، ادارات، پارک­ ها، و دیگر مکان های عمومی یا خصوصی که نیاز به کنترل ورود و خروج افراد یا خودرو بکار رود.

بایستی اذعان داشت ساخت و تولید این نوع سازه مدرن جایگاه ویژه­ ای را نسبت به سازه ­های نوستالژی ایجاد کرده است. در ادامه این توضیحات می­ خواهیم به خصوصیت ساخت کانکس بپردازیم و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

این خصوصیات شامل موارد زیر می­ باشد. ایجاد دید بهتر، نماسازی ، تعیین محل، تدابیر امنیتی، مقاوم در برابر زلزله، حمل و نقل راحت، هزینه مناسب، مصالح، امکانات گرمایشی و سرمایشی، مطابقت داشتن با محل نگهبانی، امکانات رفاهی، درب و پنجره.

ایجاد دید بهتر

یکی از ویژگی بارز طراحی کانکس ایجاد پنجره در بیشترین اضلاع می­ باشد.  غیر از اینکه هدف احاطه کامل محیط  می­باشد بایستی به رفت و آمد خودرو هم نظارت کامل داشته باشند.

نماسازی: اگر تصمیم به سفارش کانکس نگهبانی دارید بایستی این موضوع را مدنظر داشت که نمای کانکس در هر مکانی و کاربری متفاوت است.مثلا اگر قرار باشد این کانکس در ورودی مجتمع مسکونی یا تجاری واقع شود باید نمای ظاهری دارای جلوه زیباتری باشد.

 

اگر سفارشی در خصوص کانکس نگهبانی دارید به شرکت­ هایی همچون کیمیا پانل مراجعه نمایید و از متخصصین ما مشاوره لازم برخوردار شوید، گاها برای زیبایی این سازه ­ها از کامپوزیت یا دکوراتیو استفاده می­ کنند و چنانچه هدف از تولید کانکس برای مکان­ های عمومی مانند پروژه های ساختمانی باشد نمای ساده بهره می­ برند.

تعیین محل

بعد از تولید و اجرای کیوسک، بایستی سازه را در محل مورد نظر نصب کرد، این موضوع بسیار حائز اهمیت است که در کنار سایر موارد تعیین محل بسیار مهم است به جهت اینکه افرادی برای نگهبانی انتخاب شده ­اند علاوه بر اشراف کامل به محیط اطراف  داشته باشند نبایستی موجب خلل به محیط اطراف و یا عبور و مرور وسایل نقلیه وارد کند.

تدابیر امنیتی

بعد از قرار گرفتن کانکس در محل مورد نظر بایستی مواردی را در جهت تدابیر امنیتی اندیشید به این ترتیب که اتاقک به تجهیزاتی مانند دوربین مدار بسته، آژیر خطر و سایر موارد امنیتی نیاز دارد که روند حفاظت را تسریع بخشد.

بهتر است بخوانید:  نصاب ساندویچ پانل در بندرعباس

مقاومت در برابر زمین لرزه

کانکس نگهبانی به جهت اینکه از متریال پیش ساخته ساندویچ پانل تولید می­ گردد و موادی که در ساختار تشکیل دهنده آن وجود دارد در برابر زلزله بسیار مقاوم می ­باشد.

این متریال مطابق با استانداردهای ساختمانی و تحت نظر مهندسان مجرب تولید می گردد. بنابراین این سازه ها در برابر عوامل طبیعی مانند زلزله مقاومت لازم را از خود نشان می ­دهند.

حمل و نقل راحت

کانکس نگهبانی یکی از محصولات پانل ­های ساندویچی در صنعت سازه مدرن می­ باشد. مصالحی که در ساخت این اتاقک ها بکار رفته شامل سه لایه منسجم است که از اطراف به ورق های گالوانیزه محدود می­ شود و لایه میانی از فوم عایق پلی اورتان است به همین دلیل وزن سبکی دارد و روی وزن محصول نهایی بی تاثیر نیست همین خصوصیات موجب شده که اجرا و نصب به سهولت انجام گیرد و برای حمل و نقل مشکلاتی ایجاد نشود.

هزینه مناسب

طبق اطلاعات پیشین، قابل ذکر است بدانید مواد تشکیل دهنده این سازه کم هزینه می­ باشد در نتیجه ساخت سازه نهایی با نازلترین قیمت تولید می­ شود قبلا برای ایجاد یک اتاق مسقف هزینه متقبل می ­شدند ولی اکنون با تولید این سازه مدرن دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست.

مواد و مصالح ساخت

مهندسان سازه و کادر مجرب تلاش کردن کانکسی تولید کنند که از هر لحاظ مقرون بصرفه باشد و دوام زیادی داشته باشد.

پایه و اساس متریال بکار رفته در اتاقک نگهبانی ساندویچ پانل پلی اورتان می­ باشد که پوشش ورقی شامل صفحات گالوانیزه با عایق پلی اورتان می­ باشد. این متریال دوام بالایی دارد و در برابر حشرات موذی، انواع کپک ها ، و تجمع میکروب ها کاملا عایق می باشد.  

 

این ویژگی های مفید باعث طول عمر پانل ها می­شود. و در نتیجه برای دوام بالاتر و زیبایی بیشتر می توان از کامپوزیت برای نما استفاده کرد.

امکانات گرمایشی و سرمایشی

در ساخت این مدل کانکس ها از پانل­های ساندویچی بهره مند می ­شوند. طراحی و اجرای این سازه بگونه­ ای می­ باشد که عوامل طبیعی مانند سرما و گرما نفوذ نمی­کند و عایق مناسبی جهت دمای بالا و پایین می­ باشد.

لذا این تغییرات دمایی می­ تواند خللی در امر نگهبانی وارد کند. برای عملکرد بهتر تجهیز شدن اتاقک نگهبانی به امکانات رفاهی مانند بخاری و کولر امری ضروری است.چرا که وظیفه خطیر نگهبانی در هر برهه زمانی و مکانی باید به درستی انجام شود.

بهتر است بخوانید:  ساندویچ پانل کلین روم در شیراز

بنابراین بایستی در اجرای اتاقک نگهبانی کمبودهای پیشین برطرف شود و محیط امن، راحت و مطلوبی ایجاد گردد.

مطابقت داشتن با محل نگهبانی

طراحی و اجرای کانکس نگهبانی باید بگونه­ ای باشد که با شرایط محیطی سازگار باشد. طراحی کیوسک نگهبانی برای فضایی مثل پارک به اقتضای شرایط با اتاقک نگهبانی مثل فضای شهر کاملا متفاوت است.

تجهیزات رفاهی

ممکن است که افراد مدت زمان طولانی قرار باشد در اتاقک نگهبانی قرار گیرند. بدین منظور باید طراحی کیوسک بگونه­ ای باشد که اکثر نیازهای فرد را تامین کند. این نیازها محدود می­ شود به قرار دادن فضایی برای آشپرخانه ساده، سرویس بهداشتی و فضایی برای استراحت که افراد در این مدت 24 ساعته دچار مشکل نشوند و آسودگی خاطر داشته باشند.

درب و پنجره

به دلیل اینکه فرد نگهبان بایستی نسبت به اطراف اشراف کامل داشته باشد. در بیشتر اضلاع اتاقک پنجره (از سازه پیش ساخته ساندویچ پانل می باشد) قرار می ­دهند تا بتوانند کنترل ورود و خروج افرادیا خودروها را بدرستی انجام دهد.

بعد از اجرای پنجره ایجاد حفاظ بر روی آن ها امری ضروری می­ باشد تا هیچ چیز از کنترل خارج نشود.

انواع کانکس نگهبانی

هدف از تولید کانکس­های نگهبانی اتاقکی می ­باشد برای کنترل ورود و خروج افراد و خودرو که این وظایف توسط نگهبان یا حراست انجام می­ گیرد. ممکن است کیوسک نگهبانی از مکانی به مکان دیگر انتقال یابد. لذا در دو نوع ثابت و متحرک تولید می­شود که موجب سهولت افراد گردد و استقبال زیادی از نوع متحرک شده است.

این سازه های پیش ساخته در انواع متفاوتی عرضه می­ گردد مانند کانکس نگهبانی سبک، سنگین، کیوسکی، نمای صفحات ساندویچ پانل، کامپوزیت، سایدینگ، منحنی، فانتزی، دکوراتیو. در ساخت کانکس از سازه پیش ساخته ساندویچ پانل استفاده می­کنند. امید است که این مطالب مفید واقع شده باشد. کادر مجرب و متخصص کیمیا پانل در خصوص سفارش و تولید کانکس می ­توانند شما را مشاوره کنند و اطلاعات دقیقی در این باب در اختیار شما قرار دهند.برای مشاهده ویدیوها می توانید از طریق کانال آپارات دنبال کنید. 

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات کیمیا پانل شیراز با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس:  09120646825     24-22-07137731520

آدرس کارخانه: شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم – بلوار کوشش شمالی – خیابان ساعی –

انتهای خیابان 801 – خیابان 802

آدرس دفتر فروش : شیراز – میدان اول

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.