شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

مقایسه ساندویچ پانل و 3dپانل

مقایسه ساندویچ پانل و 3dپانل

مقایسه ساندویچ پانل و 3dپانل

امروزه یکی از پرکاربردترین و مهمترین سازه ها که بین مهندسان به چشم می آید و ویژگی شاخصی دارد، ساندویچ پانل و 3d پانل می­ باشد.بزرگترین مزیت این سازه ها وزن سبک و مقاومت بسیار بالای آن می­ باشد.

 

وزن کم و حمل و نقل آسان باعث شده در اماکن متفاوتی استفاده شود.طبق مطالب پیشین، ساندویچ پانل یکی از مصالح مدرن می­باشد که امروزه زیاد مورد توجه اجرا گران سازه قرار گرفته و در صنعت عمران زیاد کاربرد دارد.

 

ساختار ساندویچ پانل این گونه است که از سه لایه تشکیل شده­، دو لایه در طرفین و هسته میانی که فوم پلی یورتان می ­باشد، هدف از اجرای این ساندویچ ها برای رسیدن به حمل و نقل آسان و نصب راحت این سازه ها است که امروزه در اجزای بیشتر ساختمان ها کاربرد دارد و بخاطر مقاومت و استحکام بالایی که دارد باعث شده تاثیر بسزایی در مقاومت ساختمان در برابر زمین لرزه داشته باشد.

از آنجا که ایران روی کمربند زلزله می­ باشد قطعا این تجهیزات می تواند در این راستا چشمگیر باشد.

در این مقاله قصد داریم ساختار ساندویچ پانل و تری دی پانل را بررسی کنیم .

پانل سه بعدی

مقایسه ساندویچ پانل و 3dپانل

طبق مبحث­ های قبلی هسته ساندویچ پانل فوم تزریقی پلی یورتان یا فوم پلی استایرن می­ باشد که عایق مناسبی در برابر حرارت، برودت، صوت می ­باشد.

ابعاد ابن پانل ها معمولا باتوجه به نیاز و کاربرد مشتری می باشد ولی اغلب دارای اندازه های استانداردی می­ باشند.

بدین صورت که عرض 1متر و ضخامت های آن 2، 4، 5، 6، 8، 10 سانتی متر می­ باشد و باز هم بسته به نوع و کاربرد آن ها و نیاز مشتری ساخته می ­شود.

از این پانل ها در ساخت اماکنی مانند: سوله ها ، سردخانه، خانه های تمیز، بیمارستان ­ها، هتل­ ها و کانکس استفاده می­ شود.

 

اما تری دی پانل ها، همانطور که از نامش پیداست ساختار سه بعدی دارند که تشکیل شده از دو لایه شبکه مش فولادی که در دو طرف قرار گرفته است و یک لایه یونولیت یا پلی استارین منبسط که در هسته مرکزی قرار گرفته اند و برای استحکام بیشتر روی آن بتن ریخته می ­شود.

 

 

ساختار تری دی پانل

این پانل ها محبوبیت بسیاری دارند از این رو برای عایق بندی سازه ­ها و ساختمان­ ها استفاده می­ شوند.

3d پانل­ ها دیوار های پیش ساخته یونولیتی می­ باشد، ساختار پانل تری دی به گونه­ ای طراحی شده که دو طرف آن بصورت مشبک از جنس سیم مفتول می­ باشد و بین آن فوم ساندویچ پانل قرار دارد.

در واقع یک لایه هسته میانی از جنس پلی استایرن نسوز و دو طرف شبکه های فولادی یا به اصطلاح مش می باشد­، تشکیل شده است.

این سه لایه توسط مفتول بهم متصل می ­شوند و برای اینکه وزن کمتری روی دیوار ها و سقف وارد شود از فوم پلی استایرن در هسته، استفاده می­ شود در واقع وزن این سازه­ ها تا حد چشمگیری کاهش میابد.

از تری دی پانل­ ها در ساخت سازه­ ها و عایق بندی ساندویچ پانل­ های دیواری و سقفی استفاده می شود. ولی بیشتر در زمینه مقاوم سازی ساختمان های در حال ساخت کاربرد دارد. امیدوارم که مطالب مورد قبول شما بزرگواران قرار گرفته باشد در ادامه می توانید مطالب را از طریق کانال آپارات دنبال کنید.

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات کیمیا پانل شیراز با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس:  09120646825     24-22-07137731520

آدرس کارخانه: شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم – بلوار کوشش شمالی – خیابان ساعی –

انتهای خیابان 801 – خیابان 802

آدرس دفتر فروش : شیراز – میدان اول

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.