شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

روش های تولید ساندویچ پانل کدام است؟

روش های تولید ساندویچ پانل کدام است؟

روش های تولید ساندویچ پانل کدام است؟

ساندویچ پانل ها مصالح مدرنی می ­باشد که امروزه توجه مهندسان و معماران را جلب کرده است­، استفاده از آن هم بسیار رواج پیدا کرده است .این سازه­های مدرن به دلیل ویژگی های بسیاری که دارند بیشتر در صنعت ساختمان سازی رونق یافته اند­، در این مقاله قصد داریم در رابطه با روش های تولید ساندویچ پانل اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

به طور کلی دو روش برای پیاده سازی و تولید این پانل ها وجود دارد­، هر دو روش برای تولید مصالح مدرن پیش ساخته استفاده می ­شود.هر کدام از این روش ها ویژگی خاص خود را دارند که در ادامه بطور مفصل توضیح خواهیم داد.

 

 

1)روش کانتینیوز continues(پیوسته)

2)روش دیس کانتینیوز discontinues (گسسته)

دیس کانتینیوز(گسسته)

یکی از پرکابردترین روش ها برای تولید ساندویچ پانل سقفی و دیواری می­ باشد که نقطه مقابل روش قبلی است زیرا بصورت گسسته و جدا از هم انجام می­ شود.

خط تولید این روش کاملا مجزا می ­باشد و هر قسمت عملیات مخصوص به خود را انجام داده و وارد فاز بعدی تولید می ­شود، در این مرحله به دو صورت تولید می­ شود: 

تولید ساندویچ پانل بصورت گسسته
  • دیس کانتینیوز با فوم پلی یورتان : در این روش هر قسمت توسط دستگاه مجزایی تولید می شود. ابتدا ورق ها به اندازه دلخواه و نیاز مشتری برش داده می­ شود سپس فرم دهی ورق های رویی و زیری انجام می­ گیرد که معمولا پانل های سقفی دارای گام های مشخصی می­ باشند سپس وارد مرحله تزریق می­ شود قبل از اتصال ورق ها به یکدیگر فوم پلی یورتان به ورق زیری تزریق شده سپس بوسیله سیستم های اتوماتیک پلی یورتان با کاتالیزور و چگالی مورد نظر به ورق تزریق می­ شود  بعد از آن وارد قسمت اصلی و مهم یعنی دستگاه پرس می شود که بسیار اهمیت دارد و با دما و فشار مناسب انجام می­ شود و نهایتا خنک شده و بسته بندی می­ شود.
  • دیس کانتینیوز با فوم پلی استایرن : این روش بسیار شبیه نمونه پلی اورتان می­ باشد، که ابتدا ورق های گالوانیزه در دستگاه فرم دهنده فرم دلخواه داده می­ شود و به اندازه مناسب برش می خورد سپس فوم پلی استایرن هم توسط دستگاه برش  به اندازه مناسب برش می­ خورد و در آخر با چسب مخصوص به ورق ها چسبانده و پرس می­ شود.

 

امید است که این مطالب به آگاهی شما عزیزان بیافزاید در ادامه می توانید مطالب را از طریق پیج اینستا دنبال کنید.

کانتینیوز (پیوسته):

این روش پیوسته یا ممتد هم می­ گویند­، ابتدا مواد اولیه برای تولید پانل ها، اعم از ورق گالوانیزه، فوم پلی اورتان یا فوم بصورت همزمان وارد دستگاه می ­شود و با توجه به نیاز مشتری و اندازه­ های سفارش شده توسط روبات های مکانیکی تولید می­شود و به اندازه دلخواه برش خورده و تقسیم می­ شود و برای بسته بندی آماده می­ شود.

روش دیسکانتینیوز

در این روش دستگاه­ ها به دو دسته تقسیم می شوند:

دستگاه کانتینیوز پلی اورتان

اولین دستگاهی که تولید آن ساندویچ پانل بوده، دستگاه کانتینیوز می باشد که مراحل خط تولید آن بدین صورت می باشد. 

1) دیکویلر: در این قسمت ورق­ ها بصورت کویل وارد دستگاه می­ شود و توسط دیکویلر باز می ­شود، اغلب 4 عدد دیکویلر در هر خط قرار دارد.

کویل رویی و کویل زیری که بصورت همزمان باز می ­شوند و توسط تسمه نقاله به دستگاه رول منتهی می­ گردد. 

2) دستگاه رول کننده: این دستگاه از دو قسمت تشکیل شده داخلی و خارجی که وظیفه­ اش ایجاد طرح و فرم مورد نظر روی ورق می­ باشد مثلا در ساندویچ پانل دیواری و سقفی توسط دستگاه خارجی انجام می شود و فرم دهی و طرح روی قسمت های درونی ساندویچ پانل توسط قسمت داخلی انجام می­شود.

3) دستگاه تزریق: قبل از رسیدن ورق­  های رویی و زیری به یکدیگر فوم پلی یورتان به ورق زیری پاشیده می ­شود سپس دستگاه تزریق بصورت دیجیتالی و اتومات مواد اولیه فوم پلی یورتان که در مخزن قرار گرفته است با استفاده از یک کاتالیزور قوی با چگالی مورد نظر ترکیب شده سپس توسط شیلنگ های نازل تزریق صورت می­ گیرد.

4) قسمت پرس:  اساسی ترین بخش در تولید ساندویچ پانل، دستگاه پرس می­ باشد که نقش بسیار مهمی دارد.طول این دستگاه بین 12 تا 15 متر است ورق های زیری و رویی توسط قالب هایی که از جنس فایبرگلاس می­ باشد روی یکدیگر قرار گرفته و با فشار و دمای مناسب پرس می­ شود.این قسمت بسیار حائز اهمیت است چون کیفیت دستگاه پرس باعث تضمین کیفیت ساندویچ ها می ­باشد.

5) دستگاه خنک کننده : به علت منبسط شدن فوم پلی یورتان و واکنش­ های شیمیایی که ایجاد می شود دمای بالایی تولید می­ گردد و چنانچه پانل خنک نشود از فرم خود خارج شده و ممکن است حالت اولیه خود را از دست بدهد.در قسمت کولینگ این پانل ها به مدت 5 تا 7 دقیقه قرار می گیرند تا از درجه حرارت آنها کاسته شود.

6) قسمت شیرینگ : پس از آن که پانل­ ها خنک شدند (ساندویچ پانل ها توسط دستگاه تمام اتومات) جمع آوری شده بر روی یکدیگر قرار می ­گیرند و توسط دستگاه شیرینگ بسته بندی شده و بارگیری می ­شود.

دستگاه کانتینیوز پلی استایرن

این دستگاه مانند پلی اورتان عمل می­کند ولی با این تفاوت که از فوم پلی استایرن استفاده می­ شود.

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات کیمیا پانل شیراز با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس:  09120646825     24-22-07137731520

آدرس کارخانه: شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم – بلوار کوشش شمالی – خیابان ساعی –

انتهای خیابان 801 – خیابان 802

آدرس دفتر فروش : شیراز – میدان اول

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.