شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

خرید سردخانه خرما در شیراز

خرید سردخانه خرما در شیراز

خرید سردخانه خرما در شیراز

سردخانه خرما در شیراز

خرما یکی از میوه های شیرین و جذاب مناطق گرمسیری می‌باشد.این میوه محبوب به میزان بسیار زیادی در کشور ما تولید می‌گردد ولی مستقیم وارد بازار نمی‌شود و مقدار زیادی از آن ها به سردخانه منتقل می‌گردد.ایران همسایه کشورهای عراق و عربستان سعودی می‌باشد که بخش عمده ای از خرما توسط آنها قبضه شده است اما در بازار جهانی کشورهایی مانند آمریکا و شمال آفریقا تولید خرما را به عهده دارند. 

میزان مصرف خرما در ایران بطور میانگین برای هر خانوار 10 کیلوگرم است که در واقع این مقدار کمتر از 25% کل تولید سرانه کشور است.روش های متعددی برای نگهداری محصولات کشاورزی و غذایی وجود دارد، سرد کردن، منجمد کردن، کنسرو کردن، راه‌های متفاوتی برای نگهداری میوه می‌باشد که به این ترتیب در دسترس عموم قرار می‌گیرد.یکی از بهترین روش ها برای حفظ این میوه گرمسیری نگهداری خرما در سردخانه می‌باشد تحت عنوان سردخانه خرما.

ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان خرما در سراسر جهان می‌باشد.سالانه بیش از یک میلیون تن خرما در سال تولید می‌شود. مصرف این ماده غذایی محبوب هم بصورت خام می‌باشد و هم در تولید مواد غذایی کاربرد دارد.مصرف این محصول محدود به زمان و مکان نمی‌باشد و تقاضای زیادی برای نگهداری این محصول ارزشمند وجود دارد و بایستی به شکل اصولی بسته بندی کرد و منتقل کرد و در زمان مناسب در بازار عرضه کرد.

برای نگهداری این محصول می توان از سردخانه‌های مخصوص خرما استفاده کرد ولی علاوه بر این سردخانه‌ها وجود سردخانه کوچک و بزرگ صنعتی و حتی سردخانه‌های کانکس برای ارسال به نقاط دور هم کاربرد دارد.

برای حفظ کیفیت و پیش گیری از فساد این محصول محبوب افزودن برودت با حداکثر سرعت بهترین روش برای نگهداری از این محصول می‌باشد.صاحبان توزیع کننده و تولید کنندگان برای فریز کردن خرما به تونل انجمادی، سردخانه میوه و سردخانه خرما نیاز دارند.صنایع برودتی زارعی با بیش از 20 سال تجربه در این زمینه در خدمت شما عزیزان می‌باشد، برای مشاوره، طراحی، تجهیز سردخانه خرما می‌توانید با همکاران ما در تماس باشید. 

به چه دلیل برای نگهداری خرما به سردخانه نیازمند می باشیم؟

هر میوه یا محصول گیاهی دارای بافت زنده می‌باشد بعد از برداشت محصول به دلیل تنفس بافت زنده میزان دمای محصول افزایش می یابد.این افزایش دما موجب واکنش های شیمایی می‌گردد و در نتیجه تجزیه و فساد این محصول رو تسریع می‌بخشد.بنابراین سرد کردن این محصولات موجب کاهش دما شده و از فعالیت میکروارگانیسم تجزیه کننده می‌کاهد و روند زیادی رسیده شدن میوه را کندتر می‌کند.

این اقدامات اولیه باعث تر و تازه شدن خرما و دیگر محصولات می‌شود و حتی با گذشت چندین ماه و چیدن قابل مصرف می باشد.با از دست رفتن رطوبت موجود در میوه و خشک شدن تدریجی بافت گوشتی و به دلیل نداشتن کیفیت و طراوات اولیه مورد پسند مشتریان نمی‌باشد.برای اینکه بتوانیم محصولات مانند خرما را با بهترین کیفیت صادر کرد از استانداردهای بین المللی بر مبنای سرما سازی اصولی بهره برد.

سردخانه خرما در شیراز

سردخانه خرما چیست؟

چنانچه بخواهیم این محصول گرمسیری را در شرایط مطلوب با بهترین کیفیت نگهداری کنیم، سردخانه خرما نیاز ما را مرتفع می‌سازد.نگهداری این میوه در سردخانه موجب می‌شود شادابی و تازه بودن را با بالاترین کیفیت حفظ کند و آب موجود در خرما خشک نشود و مدت زمان طولانی قابل نگهداری در سردخانه باشد.ولی نوعی از خرما وجود دارد که نمی توان برای مدت طولانی نگهداری کرد.بیشترین پتانسیل برای ساخت سردخانه خرما شهر هرمزگان، کرمان، بوشهر می‌باشد.

برای اینکه بخواهیم این محصول را به شیوه درست نگهداری کنیم ارجع این است که اصولی عمل کنیم خرما و رطب در سردخانه می توان به مدت 6 ماه تا 1 سال با کیفیت نگهداری کرد در صورتی که دما بین 4+ تا 5- درجه سانتی گراد باشد.چنین شرایطی را مهیا می‌کند.اما باید در نظر گرفت که دمای سردخانه بین همین محدوده باشه اگر از 5- درجه پایین شود موجب یخ زدگی خرما شده و کیفیت خود را از دست می‌دهد.

میزان رطوبت سردخانه بایستی کنترل شده باشد و اگر بیشتر از میزان مورد نیاز شود باعث گندیده شدن محصول می‌گردد به همین دلیل سیستم تهویه سردخانه بایستی توانایی پایین نگه داشتن رطوبت را داشته باشد.یکی از گزینه هایی که تاثیر زیادی روی کیفیت محصول دارد نحوه گردش هوا در سردخانه می‌باشد.

طراحی سردخانه باید به گونه ای باشد که هوای خنک به صورت پیوسته از بین خرما ها عبور کند و به طور مستمر تبادل حرارتی داشته باشد قفسه‌ها باید به گونه‌ای تعبیه شود که در در فاصله مناسب نسبت به دیوار و کف باشد.

خرماهای بسته بندی باید در فاصله مناسبی قرار گیرند نباید روی هم انباشته شود زیرا یک لایه مانند عایق عمل کرده و مانع رسیدن رطوبت و هوا به دیگر قسمت ها می‌شود و در نتیجه دما افزایش می‌یابد.

چرخه نگهداری خرما بسته به شرایط و وضعیت بازار ممکن است کوتاه یا طولانی باشد.هر محصولی را می‌توان در مدت زمان مشخصی در سردخانه نگهداری کرد چنانچه از این مدت زمان عبور کنیم بازدهی پایی می‌آید و نه تنها موجب سود نمی‌شود بلکه نتایج عملکرد معکوس می شود.بهترین بازه زمانی بین 30 تا 60 روز می‌باشد.

خرید سردخانه خرما

عوامل موثر بر سرعت سرمایشی سردخانه خرما

  • دما
  • زمان
  • نحوه چیدمان

احداث سوله سردخانه

سردخانه از جنس سوله گزینه مناسبی برای انباشته کردن این محصول می‌باشد که می‌تواند بصورت کوتاه مدت یا بلند مدت صورت گیرد سردخانه باید کاملا ایزوله و عاری از هر گونه تبادل دمایی با فضای بیرون باشد، سوله های تیر و ورقی به دلیل استحکام مناسب و انطاف پذیری بالا بسیار مناسب می‌باشد.متخصصین ما در کیمیا پانل با راه اندازی کارخانه تولیدی ساندویچ پانل پلی یورتان و با پوشش عایق لازم می‌تواند فرم مطلوب را ایجاد کند.کیمیا پانل با چندین سال تجربه ساخت سوله و سردخانه های صنعتی در مقیاس بزرگ با اهداف متفاوت و ارزان با تحویل به موقع در خدمت شما عزیزان می‌باشد. 

عوامل موثر بر قیمت سردخانه خرما

عواملی وجود دارد که بر قیمت سردخانه تاثیر مستقیم می‌گذارد

  • ابعاد و اندازه سردخانه
  • دمای نگهداری
  • نوع برق مصرفی بصورت تک فاز یا سه فاز
  • موتور نصب شده روی سردخانه که اغلب دانفوس آلمان می‌باشد.
  • برند کندانسور و اواپراتور
  • ساندویچ پانل
  • تابلو برق
  • ابعاد و نوع درب سردخانه
  • تجهیزات کنترلی
  • دقت کافی و کیفیت مناسب در نصب
  • تک مداره یا دو مداره بودن سردخانه

تقسیم بندی زمان نگهداری خرما در سردخانه

1) برای اینکه بخواهید به مدت 1 سال نگهداری کنید دمای مناسب 18- درجه سانتی گراد می‌باشد.

2) برای اینکه بخواهید به مدت 6 ماه نگهداری کنید دمای مناسب 3- درجه سانتی گراد می‌باشد.

3) برای اینکه بخواهید کمتر از سه ماه نگهداری کنید دمای مناسب از 0 تا 5 درجه سانتیگراد می‌باشد.

جهت مشاهده ویدویوهای بیشتر می توانید به کانال ما در آپارات مراجعه نمایید.

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات کیمیا پانل شیراز با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس:  09120646825     24-22-07137731520

آدرس کارخانه: شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم – بلوار کوشش شمالی – خیابان ساعی –

انتهای خیابان 801 – خیابان 802

آدرس دفتر فروش : شیراز – میدان اول

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.