شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

ورق آلوزینک چیست؟

ورق آلوزینک چیست؟

ورق آلوزینک چیست؟

ورق یکی از قطعات پر کاربرد است که به شکل­ های گوناگونی در ساخت و ساز ، صنعت و عمران تولید می ­گردد، یکی از این ورق های فولادی آلوزینک یا گاوالوم نام دارد.این ورق با نام تجاری Calvalum و Aluzinc و Lincalume  معرفی شده است.

 

آلوزینک یک فلزگالوانیزه است که ترکیبی از آلیاژهای آلومینیوم 55% و روی 43.4% و سیلیکون 1.6% می­باشد که در ساندویچ پانل­ ها ، ساندویچ پانل­ های دیواری و ساندویچ پانل­ های سقفی استفاده می­ شود.

 

شباهت ورق گالوانیزه و ورق آلوزینک چیست؟

هر دو ورق بر پایه فولاد می­ باشند ضخامت و عرض هر دو یکسان است این ورق ها در برابر اکسید شدن و زنگ زدگی در مکان­ های مرطوب و مستعد بارش باران مقاوم هستند.

تفاوت ورق گالوانیزه و ورق آلوزینک چیست؟

همانطور که قبلا بیان شد تفاوت این دو ورق فقط در روکش آن ها می­ باشدکه ورق گالوانیزه از آلیاژ روی خالص یا ترکیبی از آلیاژ آهن و روی است ولی آلوزینک ترکیبی از آلیاژ آلومینیوم و روی می ­باشد.

 

ورق آلوزینک در محیط ها و شرایط اسیدی، هوای شرجی، فضای مرطوب، فضاهای صنعتی کاربرد بسیاری دارد.

اصولا این ورق ها با ضخامت نیم سانتی در بازار محصولات فولادی به فروش می­رسد.

ویژگی های ورق آلوزینک چیست؟

این ورق دارای عمر مفیدی است و مقاومت زیادی در برابر فرسایش دارد ، انعطاف پذیری ، وزن مناسب ، عمر طولانی از ویژگی ­های بارز آن است.  طراحی این نوع ورق­ ها به گونه­ ای است که در برابر رطوبت مقاومت بسیاری از خود نشان می­ دهد اگر تولید آن به درستی انجام نشود در صورت خراش دچار زنگ زدگی می­ گردد.

ورق­ های آلوزینک در ساختار ساندویچ پانل سقفی، دیواری، سردخانه ای و هم چنین فلاشینگ استفاده می­ گردد.

استفاده از این ورق­ ها باعث می­شود عمر این نوع ساندویچ­ ها از ورق گالوانیزه بیشتر باشد و نحوه رنگ کردن آن بصورت کوره­ای و شبیه رنگ اتومبیل می­ باشد و بدین صورت نفوذ رطوبت و احتمال اکسیده شدن پایین است.

ورق آلوزینک
رول آلوزینک

سخن آخر

ورق آلوزینک یا گاوالوم نوعی ورق آهنی است که در ساندویچ پانل­ ها در شرایط محیطی با اسیدیته بالا و فضاهای متراکم صنعتی استفاده می­ شود. این نوع ورق­ ها دوام و مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارند، گاوالوم در رنگ های متنوع و با پوشش از نوع پلی استر کوره ای به ضخامت 25 میکرون در قسمت بیرون و 7میکرون رنگ پرایمر کوره ای از داخل در محل اتصال ورق با فوم جهت چسبندگی بهتر می ­باشد .

این نوع ورق انعطاف پذیر و سبک بوده و در محیط های اسیدی و قلیایی بسیار مناسب است از این رو قیمت بیشتری نسبت به ورق گالوانیزه  دارد.

در ادامه می توانید پیج اینستا ما را دنبال کنید.

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات کیمیا پانل شیراز با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس:  09120646825     24-22-07137731520

آدرس کارخانه: شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم – بلوار کوشش شمالی – خیابان ساعی –

انتهای خیابان 801 – خیابان 802

آدرس دفتر فروش : شیراز – میدان اول

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.