شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

شرکت کیمیا پانل، خوش آمدید

ساندویچ پانل سردخانه‌ای چیست؟

ساندویچ پانل سردخانه‌ای چیست؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع ساندویچ پانل سردخانه‌ای چیست ، بپردازیم و اطلاعات مفیدی به شما عزیزان ارائه دهیم. همان‌طور که می‌دانیم، مصالح مختلفی برای ساخت سقف و دیوار وجود دارند. به‌طور مثال می‌توانیم به انواع سقف‌ها یا دیوارهای ساخته‌شده از تیرچه بتن، فولاد، آجر و … اشاره کنیم. این در حالی است که یک مصالح بسیار بهتر به روی کار آمده و با نام ساندویچ پانل شناخته می‌شود. در ادامه در رابطه با نوع سردخانه‌ای آن اطلاعاتی بیان خواهد شد. تا به انتها با ما همراه باشید.

ساندویچ پانل سردخانه‌ای چیست

همان‌طور که دانستیم ساندویچ پانل‌ها یک نوع متریال برای ساخت سقف و دیوار هستند. ساندویچ پانل سردخانه‌ای یک نوع از این مصالح است که برای ساخت فضاهایی مانند سردخانه بسیار مناسب خواهد بود. به عبارتی دیگر درصورتی‌که فضای ساخته‌شده به دمای خاصی نیاز دارد باید از انواع ساندویچ پانل سردخانه‌ای برای سقف و دیوارهای آن استفاده کنید.

قطعاً می‌دانیم که محیط سردخانه به دمای پایینی نیاز داشته و باید از مصالح متفاوتی برای ساخت آن بهره گرفت. قطعاً هر فضایی مانند محیط‌های مسکونی در فصل‌های مختلف سال با مشکلات دمایی روبه‌رو شده و از وسایلی مختلفی مانند بخاری و کولر استفاده می‌کنیم. این در حالی است که در رابطه با بحث سردخانه باید به فکر راه‌حلی برای حفظ دمای خنک باشیم.

 

سردخانه

به عبارتی دیگر باید بتوانیم این دمای سرد به وجود آمده را در سردخانه حفظ کرده و از بیرون رفتن آن جلوگیری کنیم. همین موضوع تأثیر بسیار زیادی در عملکرد سردخانه داشته و در غیر این صورت افراد باید هزینه‌های بسیار زیادی را برای پایین بودن دمای آن محیط پرداخت کنند و از نظر اقتصادی اصلاً به‌صرفه نخواهد بود.

 

از طرفی باید توجه داشته باشیم برای محیط‌های دیگری هم که بحث دما مطرح است باید از ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای استفاده کنیم تا بتوانیم به کمک آن‌ها دمای موجود را حفظ کنیم. همان‌طور که می‌دانیم برای خنک یا گرم کردن محیط باید انرژی زیادی مصرف شود پس چه بهتر از ساندویچ پانل مناسب این موضوع استفاده کنیم تا در مصرف انرژی و هزینه‌های پرداختی صرفه‌جویی کنیم.

 

ساختار ساندویچ پانل سردخانه‌ای

تمامی ساندویچ پانل‌ها در قالب خاصی تولیدشده و دارای یک اجزای سه جزئی هستند. ساندویچ پانل سردخانه‌ای هم دقیقاً دارای سه جز بوده که دو مورد آن فلز و دیگری فوم خواهد بود. لازم به ذکر است که بخش‌های فلزی موجود در سازه برای مقاومت بالای آن بوده و بخش فوم در واقع همان عایق دما است. بسیاری از افراد برای ساختمان سردخانه خود از این نوع پانل‌ها استفاده می‌کنند تا برای کاهش هزینه‌ها مفید باشد.

 

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های ساندویچ پانل سردخانه‌ای با دیگر پانل‌ها این است که ضخامت لایه‌های نام برده شده بیشتر از حالت عادی است. همین موضوع سبب ماندگاری دما خواهد شد. شاید با استفاده از پانل‌های ساندویچی معمولی برای فضاهایی مانند سردخانه به نتیجه مطلوب نرسید و با هدر رفتن هوای خنک مواجه شوید.

این در حالی است که استفاده از ساندویچ پانل سردخانه‌ای بهترین عملکرد را خواهد داشت و دقیقاً برای همین موضوع هم ساخته شده است. اگر بخواهیم در رابطه با ساختار ساندویچ پانل بیشتر بحث کنیم، می‌توانیم به جنس لایه مرکزی آن اشاره کنیم. زمانی که هدف استفاده از این ساندویچ پانل‌ها نگهداری دما است پس باید به دنبال جنسی باشیم که ضریب هدایت حرارتی بسیار پایینی داشته باشد. به عبارتی دیگر این متریال دما را از خود عبور ندهد.

 

طبق تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیدیم که پلی یورتان دارای ضریب هدایت حرارتی بسیار پایینی بوده و یکی از بهترین مواردی است که در ساخت پانل سردخانه‌ای می‌توان از آن استفاده کرد. نکته لازم به ذکر این است که برای تعیین جنس لایه مرکزی ساندویچ پانل‌ها تحقیقات بسیاری بین مصالح جدید و قدیمی انجام شد تا بتوانیم بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

همان‌طور که در سطرهای بالاتر با ما همراه بودید ساندویچ پانل سردخانه‌ای تشکیل شده از سه لایه است. به همین دلیل باید بدانیم که لایه‌های فلز این پانل‌ها از جنس ورق‌ها گالوانیزه است. اگر در این مورد اطلاعاتی داشته باشید، قطعاً می‌دانید که ورق‌های فلز گالوانیزه مقاومت بسیار بالایی داشته و برای نگهداری دما گزینه مناسبی است.

 

نحوه چیدمان ساندویچ پانل سردخانه‌ای

شاید در رابطه با این موضوع کنجکاو شده باشید که هر یک از ساندویچ پانل‌ها به چه صورت کنار یکدیگر قرار می‌گیرند؟ به همین دلیل باید بگوییم در زمان ساخت انواع ساندویچ پانل‌ها از قانون ساخت نر و ماده‌ای استفاده می‌کنند. این قاعده به شکلی است که به شما کمک می‌کند در زمان اجرای هر یک از پانل‌های نر را در کنار پانل ماده قرار دهید تا به‌راحتی در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

 

اگر بخواهیم به بیانی دیگر این موضوع را توضیح دهیم، باید بگوییم که دو نوع بودن لبه‌های ساندویچ پانل به قرارگیری راحت‌تر آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند در اصطلاح در یکدیگر چفت شوند. همین موضوع سبب افزایش کارایی آن‌ها شده و می‌توانید به‌راحتی برای نصب آن‌ها اقدام کنید. یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در این بخش از مقاله به آن اشاره کنیم، سرعت نصب و اجرای ساندویچ پانل‌ها است.

 

استفاده از مصالح قدیمی برای ساخت سقف یا دیوار بسیار زمان بر بوده و به مهارت خاصی هم نیاز دارند. این در حالی است که استفاده از ساندویچ پانل‌ها مانند مصالح قدیمی به مهارت نصب نیاز نداشته و از طرفی به‌سرعت اجرا خواهند شد. همین موضوع سبب افزایش طرفداران پانل‌ها شده است. این روزها شاهد استفاده از ساندویچ پانل‌ها برای تمامی ساختمان‌ها هستیم و این موضوع برتر بودن آن‌ها در مقایسه با مصالح قدیمی را نشان می‌دهد.

 

فروش انواع ساندویچ پانل سردخانه‌ای

شاید برای شما سؤال شده باشد که ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای با وجود این که بسیار کاربردی و محبوب هستند، صرفاً در ساخت دیوار و سقف‌های سردخانه کاربرد دارند؟ خیر این مصالح کاربردی برای بسیاری از موارد کاربرد داشته و سازنده‌ها از آن‌ها برای تهیه و ساخت یخچال‌های صنعتی هم بهره می‌برند. همان‌طور که بیان شد، ساندویچ پانل‌های ساندویچی با تحقیق‌های بسیاری به شکلی ساخته شدند که بتوانند دمای محیط را به‌طور ثابت نگه دارند.

 

به همین دلیل قطعاً در موارد بسیاری کاربرد دارند. همان‌طور که می‌دانید، یخچال‌ها هم به حفظ دمای سرد نیاز داشته و در غیر صورت هر لحظه باید انرژی فروانی برای خنک نگه‌داشتن مواد موجود استفاده شود. به این ترتیب سازندگان یخچال‌ها به این فکر افتادند که در دیوارهای آن از ساندویچ پانل سردخانه‌ای استفاده کنند تا دمای موجود را در خود نگه داشته و سلامت محصولات از بین نرود.

 

علاوه بر این موارد از ساندویچ پانل در هر موردی که به نگهداری دما نیاز است می‌توان استفاده کرد. به‌طور مثال می‌توانیم از این مصالح کاربردی در کارگاه‌های تولیدی قارچ، کارگاه‌های بسته‌بندی گوشت و مرغ و … هم استفاده کرد. حتی در موارد بسیاری دیده شده است که افراد مختلف برای ساخت منزل یا ساختمان اداری خود از این پانل‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند از فواید آن استفاده کنند. در ادامه به‌طور کامل به بررسی مزیت‌های ساندویچ پانل می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

ساخت سردخانه با ساندویچ پانل

مزیت‌های استفاده از ساندویچ پانل سردخانه‌ای

شاید شما هم با توجه به مطالب بالا به این فکر افتاده باشید که برای ساخت سردخانه یا هر محل دیگری از پانل‌های ساندویچی استفاده کنید. به همین دلیل لازم است در رابطه با مزیت‌های آن به‌طور مفصل بحث کنیم.

  •         سرعت نصب و اجرای بسیار بالا
  •         دور ریز و پرتی کم در زمان اجرا
  •         تولید از بهترین مصالح ساختمان
  •         حفظ دمای محیط
  •         کاهش هزینه‌های آینده برای گرم یا سرد بودن دائمی محیط
  •         اجرای زیبا و یک دست
  •         کاهش هزینه‌های نیروی کار برای نصب و اجرا
  •         وزن کم‌تر در مقایسه با نمونه مصالح قدیمی
  •         کارایی برای همه محیط‌ها مخصوص محیط‌هایی که به حفظ دما نیاز دارند
  •         مناسب بودن برای سقف، دیوار و کف ساختمان
  •         اجرای راحت و بی‌دردسر
  •         بدون نیاز به گیرش اولیه و نهایی همانند نمونه مصالح قدیمی
  •         استفاده سریع بعد از اتمام نصب
  •         تنوع رنگ بالا
  •         کاهش هزینه‌های رنگ و نقاشی بعد از نصب

 

در این قسمت سعی داشتیم مزیت‌های متفاوت و بسیار خوب ساندویچ پانل سردخانه‌ای را بررسی کنیم و در اگر قصد اجرای آن‌ها را دارید با اطلاع کامل برای این موضوع اقدام کنید.

 

ساندویچ پانل سردخانه‌ای مناسب برای سطوح کف

همان‌طور که در سطرهای بالاتر هم بیان شد، می‌توانیم از انواع ساندویچ پانل‌های مناسب کف هم استفاده

کنیم. قطعاً سؤالی که برای شما عزیزان پیش می‌آید این است که مدل مناسب کف دارای چه ویژگی‌های است. به همین دلیل باید بگوییم که کارخانه‌های تولیدکننده ساندویچ پانل بعد از استقبال بسیار زیاد مردم به این فکر افتادند که مدل‌های مناسب کف را هم تولید کنند.

 

به همین دلیل در بسیاری از موارد مانند سردخانه‌ها می‌توانید برای کف ساختمان هم از ساندویچ پانل مناسب آن استفاده کرده و از مزیت‌های فراوان آن بهره‌مند شوید. به‌طور مثال تصور کنید که در سردخانه‌ها هیچ دمایی از دیوار، سقف و کف به بیرون نرفته و تمامی دمای خنک به وجود آمده در محیط باقی بماند. بله در این صورت با کاهش هزینه‌های برق روبه‌رو خواهیم بود. به همین دلیل کسانی که آینده‌نگر هستند از این نوع پانل‌ها استفاده می‌کنند.

 

وزن سازه

اگر در رابطه با مباحث عمرانی و سازندگی اطلاعاتی داشته باشید، قطعاً می‌دانید که سازه‌های موردنظر باید به روشی ساخته شوند که وزن مناسبی داشته باشند. اگر بخواهیم به‌طور خلاصه به این موضوع اشاره کنیم باید بگوییم که افزایش وزن ساختمان و سازه با افزایش احتمال آسیب‌دیدگی در برابر زلزله برابر خواهد بود. به همین دلیل تمامی مهندسان تلاش می‌کنند سازه را از ابتدای طراحی تا مرحله آخر اجرا به شکلی به انجام برسانند که وزن بالایی نداشته باشد.

 

ساندویچ پانل سردخانه‌ای یکی از بهترین مصالحی است که نه‌تنها وزن بالایی ندارد بلکه نصب و اجرای بسیار راحتی هم دارد. به همین دلیل اگر به فکر اجرای اصولی ساختمان خود هستید حتماً از پانل ساندویچی که وزن بسیار مناسبی دارد، استفاده کنید.

 

سردخانه با سازه ساندویچ پانل

جمع‌بندی

در نهایت تمامی مطالب بالا را به این شکل می‌توانیم بیان کنیم که ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای یکی از بهترین گزینه‌های است که می‌توانید برای ساخت و اجرای ساختمان خود از آن‌ها استفاده کنید. یکی از بهترین کارایی‌های ساندویچ پانل برای سقف، دیوار و کف سردخانه‌ها است که به کمک آن بتوانیم دمای محیط را حفظ کنیم. با استفاده از این مصالح جدید می‌توانیم برای کاهش هزینه‌های انرژی مانند برق تلاش کنیم. از طرفی وزن مناسب این سازه‌ها به ما کمک می‌کند تا ساختمان مقاوم‌تری در برابر زلزله داشته باشیم. از دیگر کاربردهای این نوع پانل‌ها می‌توان به استفاده آن‌ها در یخچال‌های صنعتی اشاره کرد قابل ذکر است که برای دنبال کردن اطلاعات بیشتر به پیج اینستا مراجعه نمایید.

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات کیمیا پانل شیراز با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس:  09120646825     24-22-07137731520

آدرس کارخانه: شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم – بلوار کوشش شمالی – خیابان ساعی –

انتهای خیابان 801 – خیابان 802

آدرس دفتر فروش : شیراز – میدان اول

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.